SylabUZ
Course name | Visual story telling |
Course ID | 08.9--LPKSGP-VST-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Przedmiot ma na celu opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu narracji wizualnych z uwzględnieniem różnych jej ujęć,przedstawienie i omówienie struktury Zaawansowanych prezentacji, Foto story bądź videostory, Infografik. Kształtowanie umiejętności tworzenia i krytycznej oceny poszczególnych narracji wizualnych pogłębiania wiedzy, wdrażanie do samokształcenia elementów wizualnych. Zorientowanie studenta w możliwościach dostępnych aplikacji komputerowych,
Zajęcia przygotowano w ten sposób, aby poprzez wykonanie serii konkretnych i precyzyjnie zdefiniowanych zadań a) uświadomić potencjał i możliwości narracji wizualnych, b) wyrobić umiejętność korzystania z ich rozmaitych funkcji oraz c) zaprezentować paletę ewentualnych zastosowań tych narracji. Na zajęciach kładzie się akcent na praktyczne umiejętności, z których może skorzystać właściwie student każdego kierunku. Pozyskana w ten sposób wiedza i kompetencje okażą się przydatne nie tylko w dalszym toku studiów, ale również podczas realizacji obowiązków zawodowych.
Podstawowa znajomość obsługi komputera i jego aplikacji. Student posiada ogólną wiedzę na temat zjawisk zachodzących w otaczającej go rzeczywistości wizualnej oraz jest użytkownikiem mediów opierających się na obrazie.
Metoda wykładowa, poglądowa, obserwacji, metoda działań praktycznych (w wymiarze indywidualnym poprzez realizację cyklu zadań), heureza (pokonywanie barier i ograniczeń programowych w toku debat i wspólnego namysłu).
dyskusja
praca koncepcyjna i problemowa
praca w grupie
Praca z wykorzystaniem programów:Canva, Storyboarder
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
1. Aktywny udział w zajęciach (dyskusja).
2. Wykonanie zadań i ćwiczeń cząstkowych składających się na projekt końcowy.
3. Na ocenę składa się w:
10% - aktywność na zajęciach,
50% - Projekt końcowy (przedstawienie projektu i analiza zalet i wad – 15%, przygotowanie narracji wizualnej – 30%, wykazanie znajomości terminologii – 5%)
15% - obecność na zajęciach i terminowe oddanie zadanych prac
25% - kolokwium
4. Nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po uzgodnieniu terminu z prowadzącym.
J. Gioglio J., The Power of Visual Storytelling: How to UseVisuals, Videos, and Social Media to Market Your Brand, Nowy Jork 2014.
Górska M., Visual Storytelling, Warszawa 2019.
Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa 2010.
Kalow N., VISUAL STORYTELLING The Digital Video Documentary, Durham 2011.
Widzieć / Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie, red. Dębowski P., Mrowczyk J., Kraków 2015.
l Karasik P., Newgarden M., How To Read Nancy: The Elements of Comics in Three EasyPanels, Maryland 2017.
Kobre, K. Videojournalism: Multimedia Storytelling, Waltham 2012.
Sudjic D., Język rzeczy. W jaki sposób przedmioty nas uwodzą?, Kraków 2013.
Walter E.,
Gill E., Esej o typografii, Kraków 2016.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 18:50)