SylabUZ

Generate PDF for this page

Kreowanie małych form growych - course description

General information
Course name Kreowanie małych form growych
Course ID 08.9--LPKSGP-KMFG-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Waldemar Gruszczyński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przedstawienie zasadniczych problemów związanych z projektowaniem i rozwiązywaniem problemów w grach. Przedmiot ma za zadanie nauczyć studentów sposobu rozumowania game designera. Przedmiot kładzie nacisk na umiejętności praktyczne, które pozwolą studentom poznać podstawowe i zaawansowane kroki projektowania gier. Dodatkowo studenci uzyskują kompleksową wiedzę na temat wzajemnego oddziaływania gier i możliwości wykorzystania innych tekstów kultury, jako inspiracji.

Prerequisites

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.

Scope

1.       Zajęcia wprowadzające

2.       Zrozumienie podstawowych elementów projektowania gier: akcji, celów, zasad, obiektów, przestrzeni gry i postaci gracza.

3.       Praktyczne zastosowanie narzędzi prowadzenia akcji w grze, takich jak ograniczenie, interakcja, cele, wyzwania, strategia, szansa, decyzja, opowiadanie historii i kontekst

4.       Porównanie rodzajów rozgrywki i doświadczeń graczy, biorąc pod uwagę wymagania, jakie gry wideo stawiają graczom

5.       Ustalenie wartości projektowych gry

6.       Tworzenie dokumentów projektowych, schematów i arkuszy kalkulacyjnych.

7.       Współpraca w zespołach nad wspólną wizją projektową – praca grupowa

8.       Burza mózgów i konceptualizowanie projektów

9.       Wykorzystywanie prototypów do realizacji i testowania projektów

10.    Ulepszanie projektów poprzez maksymalne wykorzystanie informacji zwrotnych z testów gry

11.    Ocena projektu i przygotowanie do produkcji

12.    Nauka zasad gamedesingu i sposobów ich łamania

Teaching methods

Ćwiczenia, laboratoria: dyskusja, praca projektowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

aktywny udział w zajęciach (dyskusja), wykonanie zadań i ćwiczeń cząstkowych składających się na projekt końcowy.

Na ocenę składa się w:

10% - aktywność na zajęciach,

50% - Projekt końcowy (przedstawienie projektu i analiza zalet i wad – 15%, przygotowanie narracji wizualnej – 30%, wykazanie znajomości terminologii – 5%)

15% - obecność na zajęciach i terminowe oddanie zadanych prac

25% - kolokwium

Nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po uzgodnieniu terminu z prowadzącym

Recommended reading

Schell J., The Art of Game Design: A Book of Lenses, Miton Park 2019.

Macklin C., Sharp J., Games, Design and Play: A detailedapproach to iterativegame design, Hoboken 2016.

Upton B., Situational Game Design,Miton Park 2017

Further reading

Rogers S., Level Up! The Guide to Great Video Game Design, Hoboken 2010.

Gregory J., Game Engine Architecture, Milton Park 2018        

Notes

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 12-05-2022 22:27)