SylabUZ
Course name | Kreowanie doświadczeń UXD (User Experience Design) i fast design |
Course ID | 08.9--LPKSGP-KDUXD-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | - | - | Credit |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
. Zajęcia mają na celu zapewnienie studentom wiedzy niezbędnej do zrozumienia wymagań stawianym interdyscyplinarnym projektom objemującym sobą interakcje człowiek-komputer HCI (Human-Computer-Interaction), technologie cyfrowe ICT (Information and Communication Technologies) oraz media cyfrowe. Koncepcja projektowania obejmuje interaktywne systemy, które spełniają zarówno kryteria poprawnego dizajnu (metodologia fast design) jak też spełnią oczekiwania odbiorców/użytkowników.
Podstawowa wiedza w zakresie obsługi komputera.
Moduł teoretyczny (Wykład) obejmuje:
Przegląd technologii interaktywnych mediów ze wskazaniem na różnorodne tryby multimodalności w interakcji człowiek- komputer; Podstawy metodologii projektowania/dizajnu (metody zwinne-AGILE, User-Centered Design, Fast Design). Omówienie relacji człowiek-środowisko cyfrowe, kanałów komunikacji cyfrowej. Metafory komunikacji. Narracja cyfrowa. Metody analizy i ewaluacji QC (Quality Control) systemów multimodalnych.
Moduł praktyczny (Ćwiczenia) zawiera: Prezentacje i dyskusje praktycznych przykładów projektów/dizajnu. Omówienie i przećwiczenie krok po kroku metody fast design (ideacja, kontekst, prototyp, test, modyfikacja, restart). Studenci poznają praktyczne zagadnienia zawiązane z projektowaniem mediów interaktywnych.
Zajęcia będą zawierały nie tylko treść w postaci wykładu ale także prezentacje wideo, prezentacje interaktywne, analizę materiałów dostępnych w internecie, dyskusje oraz pratyczne projekty gdzie studenci w małych grupach dokonają ewaluacji wybranych technik multiomodalnych i zaproponują własne rozwiązania bazujące na re-dizajnie istniejących rozwiązań.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na zaliczenie przedmiotu studenci przedstawią udokumentowaną koncepcję własnego rozwiązania multimodalnego, które będą mogli zaimplementować w ramach dalszych prac nad Projektem(II).
1. Pell M. “ Envisioning Holograms- Design Breakthrough Experiences for Mixed Reality”, Apress 2017
2. Moule J. “Killer UX Design”, Sitepoint 2012
3. Galitz W.O. „ The Essential Guide to User Interface Design”, Wiley 2007
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 17:08)