SylabUZ

Generate PDF for this page

Kreowanie doświadczeń UXD (User Experience Design) i fast design - course description

General information
Course name Kreowanie doświadczeń UXD (User Experience Design) i fast design
Course ID 08.9--LPKSGP-KDUXD-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Credit
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

. Zajęcia mają na celu zapewnienie studentom wiedzy niezbędnej  do zrozumienia wymagań stawianym interdyscyplinarnym projektom objemującym sobą interakcje człowiek-komputer HCI (Human-Computer-Interaction), technologie cyfrowe ICT (Information and Communication Technologies) oraz media cyfrowe. Koncepcja projektowania obejmuje interaktywne systemy, które spełniają zarówno kryteria poprawnego dizajnu (metodologia fast design) jak też spełnią oczekiwania odbiorców/użytkowników.

Prerequisites

Podstawowa wiedza w zakresie obsługi komputera.

Scope

Moduł teoretyczny (Wykład) obejmuje:

Przegląd technologii interaktywnych mediów ze wskazaniem na różnorodne tryby multimodalności w interakcji człowiek- komputer; Podstawy metodologii  projektowania/dizajnu (metody zwinne-AGILE, User-Centered Design, Fast Design). Omówienie relacji człowiek-środowisko cyfrowe, kanałów komunikacji cyfrowej. Metafory komunikacji. Narracja cyfrowa. Metody analizy i ewaluacji  QC (Quality Control) systemów multimodalnych.

Moduł praktyczny (Ćwiczenia) zawiera: Prezentacje i dyskusje praktycznych przykładów projektów/dizajnu. Omówienie i przećwiczenie krok po kroku metody fast design (ideacja, kontekst, prototyp, test, modyfikacja, restart). Studenci poznają praktyczne zagadnienia zawiązane z projektowaniem mediów interaktywnych.

Teaching methods

Zajęcia będą zawierały nie tylko treść w postaci wykładu ale także prezentacje wideo, prezentacje interaktywne, analizę materiałów dostępnych w internecie, dyskusje oraz pratyczne projekty gdzie studenci w małych grupach dokonają ewaluacji wybranych technik multiomodalnych i zaproponują własne rozwiązania bazujące na re-dizajnie istniejących rozwiązań. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na zaliczenie przedmiotu  studenci przedstawią udokumentowaną koncepcję własnego rozwiązania multimodalnego, które będą mogli zaimplementować w ramach dalszych prac nad Projektem(II).

Recommended reading

1.      Pell M. “ Envisioning Holograms- Design Breakthrough Experiences for Mixed Reality”, Apress 2017

2.      Moule J. “Killer UX Design”, Sitepoint 2012

Further reading

3.      Galitz W.O.  „ The Essential Guide to User Interface  Design”, Wiley 2007

Notes

Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 17:08)