SylabUZ
Course name | Wprowadzenie teoretyczne - czynnik ludzki, profilowanie i personalizacja |
Course ID | 08.9--LPKSGP-WTCL-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapewnienie studentom wiedzy z obszaru interakcji człowiek-komputer HCI ( Human- Computer Interaction), z uwzględnieniem najnowszych rozwiązań w dziedzinie percepcji, biometryki i behawioryzmu cyfrowego. Ukształtowanie podstawowych umiejętności w zakresie przygotowanie do pracy w zespole projektującym systemy multiomodalne.
Podstawy obsługi komputera.
Wstęp- zakres przedmiotu, definicje czynników ludzkich (Human Factors). Interakcja człowiek-komputer, HCI ( Human-Computer-Interaction). Teoria 3 mózgów (3brains theory), modele percepcyjne (Gestalt) i biomarkery. Modele emocjonalne (DANCE/OCEAN/16PF) a profilowanie użytkownika systemów informacyjnych. Dolina osobliwości (Uncanny Valley). Kocepcja Persony. Segmenty rynkowe wykorzystujące profilowanie i personalizacje użytkownikó: e-business, technologie internetowe i mobilne, m-business, sieci społecznościowe.
Ćwiczenia na których studenci otrzymują zadania, które mogą być wykonane w zadanym czasie. Zadania obejmują dyskusje nad problematyką HCI.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Dostarczenie konspektu z wykonanych ćwiczeń.
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 18:16)