SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie teoretyczne - czynnik ludzki, profilowanie i personalizacja - course description

General information
Course name Wprowadzenie teoretyczne - czynnik ludzki, profilowanie i personalizacja
Course ID 08.9--LPKSGP-WTCL-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapewnienie studentom wiedzy z obszaru  interakcji człowiek-komputer HCI ( Human- Computer Interaction), z uwzględnieniem najnowszych rozwiązań w dziedzinie percepcji, biometryki i behawioryzmu cyfrowego.  Ukształtowanie podstawowych umiejętności  w zakresie przygotowanie do pracy w zespole projektującym systemy multiomodalne.

Prerequisites

Podstawy obsługi komputera.

Scope

Wstęp- zakres przedmiotu, definicje czynników ludzkich (Human Factors). Interakcja człowiek-komputer, HCI ( Human-Computer-Interaction). Teoria 3 mózgów (3brains theory), modele percepcyjne (Gestalt) i biomarkery. Modele emocjonalne (DANCE/OCEAN/16PF) a profilowanie użytkownika systemów informacyjnych. Dolina osobliwości (Uncanny Valley).  Kocepcja Persony. Segmenty rynkowe wykorzystujące profilowanie i personalizacje użytkownikó:  e-business, technologie internetowe i mobilne, m-business, sieci społecznościowe.

Teaching methods

Ćwiczenia  na których studenci otrzymują zadania, które mogą być wykonane w zadanym czasie. Zadania obejmują dyskusje nad problematyką HCI.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Dostarczenie konspektu z wykonanych ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Sikorski M. , „Interakcja człowiek-komputer”, PJWSTK 2011
  2. Weinschenk S. „100 things every designer needs to know about people”, New Riders 2011

Further reading

  1. Evans D. “Bottlenecks- Aligning UX Design with User Psychology”, Apress 2017

Notes

Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 18:16)