SylabUZ

Generate PDF for this page

Rzeczywistość rozszerzona XR (eXtended Reality) - course description

General information
Course name Rzeczywistość rozszerzona XR (eXtended Reality)
Course ID 08.9--LPKSGP-RZRXR-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z możliwościami środowisk wirtualnej rzeczywistości z uwzględnieniem pakietów aplikacji i środowisk deweloperskich. Ukształtowanie wśród studentów zrozumienia terminologii i podstawowej funkcjonalności systemów XR (eXtended Reality) obejmujących VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality) i MR (Mixed Reality).

Od kilku lat obserwujemy gwałtowny rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości VR (Virtual Reality). W tym obszarze technologii i mediów istnieje wyraźny podział na twórcę i odbiorcę systemu VR. Osoby pragnące realizować projekty z użyciem technologii VR powinny opanować podstawy budowy modeli interakcyjnych, muszą zrozumieć jak wykorzystać poczucie „obecności” w środowisku wirtualnym oraz poznać techniki modelowania zjawisk psychofizycznych. Studenci uzyskają umiejętność użycia różnorodnych technik modelowania przydatnych w przemyśle cyfrowym 3d.

Prerequisites

Podstawy informatyki

Scope

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia: Wstęp, definicje i klasyfikacje środowisk wirtualnych; Percepcja 3D (multisensoryczna); Interfejsy sprzętowe i programowe, urządzenia wejścia/wyjścia VR; Interaktywna grafika 3D (wymagania dla pełnej imersji); Modelowanie środowisk graficznych dla imersyjnych środowisk 3D; Modelowanie asetów graficznych dla imersyjnych środowisk 3D, Interfejsy emocjonalne, Zasady konstrukcji interfejsu 3D (GUI 3D, metafory), Ewaluacja środowiska 3D

Teaching methods

Laboratorium komputerowe

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykonanie poszczególnych zadań-ćwiczeń laboratoryjnych.

Recommended reading

  1. Vince J.: Virtual Reality Systems, Addison Wesley, Cambridge, 1995
  2. Eichenberg C. “Virtual Reality in Psychological, Medical and Pedagogical Apllications”, inTech 2012

Further reading

  1. Porter M., Heppelmann J. “A manager’s guide to Augmented Reality”, Harvard Busienss Review 2017

Notes

Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 18:05)