SylabUZ
Course name | Rzeczywistość rozszerzona XR (eXtended Reality) |
Course ID | 08.9--LPKSGP-RZRXR-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z możliwościami środowisk wirtualnej rzeczywistości z uwzględnieniem pakietów aplikacji i środowisk deweloperskich. Ukształtowanie wśród studentów zrozumienia terminologii i podstawowej funkcjonalności systemów XR (eXtended Reality) obejmujących VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality) i MR (Mixed Reality).
Od kilku lat obserwujemy gwałtowny rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości VR (Virtual Reality). W tym obszarze technologii i mediów istnieje wyraźny podział na twórcę i odbiorcę systemu VR. Osoby pragnące realizować projekty z użyciem technologii VR powinny opanować podstawy budowy modeli interakcyjnych, muszą zrozumieć jak wykorzystać poczucie „obecności” w środowisku wirtualnym oraz poznać techniki modelowania zjawisk psychofizycznych. Studenci uzyskają umiejętność użycia różnorodnych technik modelowania przydatnych w przemyśle cyfrowym 3d.
Podstawy informatyki
Zajęcia obejmują następujące zagadnienia: Wstęp, definicje i klasyfikacje środowisk wirtualnych; Percepcja 3D (multisensoryczna); Interfejsy sprzętowe i programowe, urządzenia wejścia/wyjścia VR; Interaktywna grafika 3D (wymagania dla pełnej imersji); Modelowanie środowisk graficznych dla imersyjnych środowisk 3D; Modelowanie asetów graficznych dla imersyjnych środowisk 3D, Interfejsy emocjonalne, Zasady konstrukcji interfejsu 3D (GUI 3D, metafory), Ewaluacja środowiska 3D
Laboratorium komputerowe
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykonanie poszczególnych zadań-ćwiczeń laboratoryjnych.
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 18:05)