SylabUZ
Course name | Środowiska projektowania gier i mediów (I) |
Course ID | 08.9--LPKSGP-ŚPGM1-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi możliwościami środowisk programowania gier 3D z uwzględnieniem pakietów aplikacji i środowisk programistycznych. Ukształtowanie wśród studentów zrozumienia terminologii i podstawowej funkcjonalności systemów gier komputerowych 3D.
W obszarze technologii gier komputerowych, zwłaszcza w środowisku gier 3D możemy zaobserwować gwałtowny rozwój. Osoby pragnące realizować projekty z użyciem technologii gier 3D powinny opanować podstawy budowy programów-systemów gier 3D, muszą zrozumieć jak wykorzystać narzędzia programistyczne oraz poznać budowę i działanie silników gier 3D. Studenci uzyskają umiejętność użycia różnorodnych technik modelowania/ programowania przydatnych w przemyśle gier komputerowych i mobilnych 3D.
podstawy informatyki
Zajęcia obejmują następujące zagadnienia: Wstęp, definicje i klasyfikacje środowisk programowania gier komputerowych 3D; Architektura silników gier komputerowych 3D; Wybrane środowiska programowania gier 3D (np. Blender, Unity, UE); Języki programowania strukturalnego i skryptowego gier 3D (Python); Prosty kod gry komputerowej 3D (tradycyjna implementacja obejmująca logikę gry); Prosty kod gry komputerowej 3D metody i nastawniki, obsługa interfejsu użytkownika); Problematyka wydajności, testy i korygowanie błędów w kodzie i strukturze programu gry 3D
Laboratorium komputerowe
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest wykonanie ćwieczeń laboratoryjnych.
1. Dillon R. The digital gaming book, CRC Press 2021
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 14-05-2022 10:08)