SylabUZ
Course name | Literature and Polish Language Teaching Methodology |
Course ID | 05.1-WH-FiPlD-DLJP-2-Ć-S14_genQKZLJ |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Polish Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do wykonywania zawodu nauczyciela języka polskiego w szkole ponadpodstawowej, a w szczególności wyposażenie ich w
umiejętności:
a) długookresowego i krótkookresowego planowania pracy;
b) organizowania lekcji z zakresu literatury oraz ćwiczeń w mówieniu i pisaniu.
Ukończenie studiów licencjackich ze specjalnością nauczycielską.
Wykład, prezentacja, analiza konspektów, analiza dokumentacji oświatowej, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Opanowanie wiedzy teoretycznej, aktywność na zajęciach, zaliczenie zadanych konspektów.
Bortnowski S., Konteksty dzieła literackiego, Warszawa 1991.
Dyduchowa A., Metody kształcenia sprawności językowej uczniów : projekt systemu, model podręcznika, Kraków 1988, rozdz.. III, s. 58-135.
Kuziak M., Rzepczyński S., Jak pisać?, Bielsko-Biała 2002.
Maćkiewicz J., Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2010.
MEN, Podstawa programowa kształcenia ogólnego.
Nagajowa M., Nauka o języku dla nauki języka, Kielce 1994, rozdz.9, s. 146-164.
Ptaszyński W., Kształtowanie języka ucznia przy zastosowaniu wskazań logiki: ćwiczenia w mówieniu i pisaniu - próba uzupełnienia tradycyjnej metodyki, Warszawa 1970.
Toczyska B., Głośno i wyraźnie, Gdańsk 2007.
Zaśko-Zielińska M., Majewska-Tworek A., Piekot T., Sztuka pisania. Przewodnik po tekstach użytkowych, Warszawa 2008.
Bąk P., Nauczanie czytania i recytacji w wyższych klasach szkoły podstawowej, Warszawa 1972.
Ćwiczenia ze stylistyki, red. D. Zdunkiewicz-Jedynak, Warszawa 2010.
Jak pisać i redagować: poradnik redaktora : wzory tekstów użytkowych, red. Aleksandra Kubiak-Sokół, Warszawa 2009.
Jazownik L., Jak pytać o dzieło literackie w szkole?, Zielona Góra 1999.
Markiewicz H., Wymiary dzieła literackiego, Kraków 1984.
Nowak E, Stworzyć tekst : uczniowska kompetencja tekstotwórcza w edukacji polonistycznej, Kraków 2014.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności nauczycielskiej.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 14-05-2022 13:37)