SylabUZ

Generate PDF for this page

Uniwersum gier (film - literatura - komiks) - course description

General information
Course name Uniwersum gier (film - literatura - komiks)
Course ID 08.9--FiPlD-UG (f-lk)-S21
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Polish Philology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Roman Sapeńko, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Exam
Class 30 2 - - Credit

Aim of the course

W trakcie kursu studenci poznają uniwersa, w jakich funkcjonują wybrane gry cyfrowe. Celem przedmiotu jest ukazanie szerokiego kulturowego kontekstu gier, a także specyfiki relacji pomiędzy nimi ainnymi mediami funkcjonującymi w ramach danych uniwersów. Podczas wykładu studenci są zaznajamiani z poszczególnymi uniwersami, a podczas zajęć wiedzę tę przykuwają w praktykę, analizując specyfikę konstrukcji danej gry - zarówno w warstwie ludycznej, jak i narracyjnej - w kontekście uniwersum, w jakim jest osadzona.

Prerequisites

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.

Scope

  1. Czerwony Kapturek i gra The Path.
  2. Cykl wiedźmiński Andrzeja Sapkowskiego i seria gier Wiedźmin.
  3. Klasyka cyberpunku: seria gier Deus Ex.
  4. Zona: od Pikniku na skraju drogi do serii gier S.T.A.L.K.E.R.
  5. Uniwersum Metro 2033.6. Gwiezdne wojny.
  6. Gry w uniwersum Marvela.
  7. Mitologia Cthulhu.
  8. Zapomniane Krainy.
  9. Gry osadzone w legendarium Tolkiena.
  10. Książki Ayn Rand i gra BioShock.
  11. Uniwersum Warcrafta.
  12. Uniwersum Fallouta.

Teaching methods

Wykład, analiza tekstów i gier, dyskusja.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji, egzamin.

 

Recommended reading

  1. Maj K.M. (2019) - Światotwórstwo w fantastyce. Od przedstawienia do zamieszkiwania.
  2. Juul J. (2005) - Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds.
  3. Garda M.B. (2016) - Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych.

Further reading

  1. Dudziński R., Wróblewska A. (2016) - Gry fabularne. Kultura - praktyki - konteksty.
  2. Maj K.M. (2017) - Słowo gra znaczy świat. Przestrzeń gry wideo w kognitywnej teorii narracji

Notes

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności literatura i kultura popularna.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 13-05-2022 21:02)