SylabUZ
Course name | Gry jako medium |
Course ID | 08.9--FiPlD-GjMd-S21 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Polish Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 6 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | - | - | Exam |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit |
Przedmiot poświęcony jest grom cyfrowym rozumianym jako medium. Przyjęcie tej perspektywy umożliwia uczestnikom kursu zrozumienie szczególnego miejsca, jakie gry zajmują wśród mediów elektronicznych. Kurs przygotowuje do pogłębionej analizy gier, budując w uczestnikach świadomość podobieństw, różnic i zależności pomiędzy grami cyfrowymi a innymi mediami.
brak
Wykład, praca z tekstem, burza mózgów, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Praca zaliczeniowa, zdanie egzaminu.
Ian Bogost, Unit Operations: An Approach to Videogame Criticism, Cambridge, MA: MIT Press, 2006.
Marzena Falkowska, Gry wideo jako nowe medium – podstawowe kategorie badawcze, "Kultura i historia" 2011.
Marcin Petrowicz, Gry wideo - medium XXI wieku, [w:] Technokultura : transhumanizm i sztuka cyfrowa, Kraków 2016, ss. 155-171.
Kamil Jędrasiak - Gry wideo wobec innych mediów, [w:] Wprowadzenie do groznawstwa, Łódź 2020, ss. 149-174.
Według bieżących potrzeb.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności literatura i kultura popularna.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 13-05-2022 20:59)