SylabUZ

Generate PDF for this page

Gry jako medium - course description

General information
Course name Gry jako medium
Course ID 08.9--FiPlD-GjMd-S21
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Polish Philology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Waldemar Gruszczyński
  • dr Kamil Kleszczyński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Exam
Laboratory 30 2 - - Credit

Aim of the course

Przedmiot poświęcony jest grom cyfrowym rozumianym jako medium. Przyjęcie tej perspektywy umożliwia uczestnikom kursu zrozumienie szczególnego miejsca, jakie gry zajmują wśród mediów elektronicznych. Kurs przygotowuje do pogłębionej analizy gier, budując w uczestnikach świadomość podobieństw, różnic i zależności pomiędzy grami cyfrowymi a innymi mediami.

 

Prerequisites

brak

Scope

  1. Konwergencja a gry
  2. Remediacja a gry
  3. Interaktywność, ergodyczność, interpasywność
  4. Modularność w grach
  5. Automatyzacja w grach
  6. Wariacyjność w grach
  7. Transkodowanie w grach
  8. Immersja w grach
  9. Gracz - prosument

Teaching methods

Wykład, praca z tekstem, burza mózgów, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praca zaliczeniowa, zdanie egzaminu.

Recommended reading

Ian Bogost, Unit Operations: An Approach to Videogame Criticism, Cambridge, MA: MIT Press, 2006.

Marzena Falkowska, Gry wideo jako nowe medium – podstawowe kategorie badawcze, "Kultura i historia" 2011.

Marcin Petrowicz, Gry wideo - medium XXI wieku, [w:] Technokultura : transhumanizm i sztuka cyfrowa, Kraków 2016, ss. 155-171.

Kamil Jędrasiak - Gry wideo wobec innych mediów, [w:] Wprowadzenie do groznawstwa, Łódź 2020, ss. 149-174.

Further reading

Według bieżących potrzeb.

Notes

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności literatura i kultura popularna.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 13-05-2022 20:59)