SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign Language: English - course description

General information
Course name Foreign Language: English
Course ID 09.1-WH-WHP-JON/JA4-Ć-S14_genO4RK7
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Rienk Vierstra
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Exam

Aim of the course

Cykl praktycznych ćwiczeń z wybranego języka obcego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.

Scope

1. Aktualne i historyczne wydarzenia w Polsce i w krajach angielskojęzycznych.
2. Elementy wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego (np. historia, polityka, wiadomości, styl życia i sprawy bieżące, etc.).
3. Człowiek a sztuka, książki i literatura, edukacja, film.
4. Opis doświadczeń, uczuć i emocji, zamierzeń i planów.
5. Formułowanie i rozwijanie argumentów, zachęcanie, wyrażanie abstrakcyjnych idei, wyrażanie zgody i sprzeciwu, wyrażanie opinii, reakcji, na przykład obojętność, etc. Interakcje nieformalnie, reakcje, wyrażanie zainteresowania, sympatii, zaskoczenia etc. Opinia, uzasadnienie, spekulacje, aprobata, dezaprobata, formułowanie pojęć abstrakcyjnych.
6. Utrwalenie wybranych struktur leksykalno-gramatycznych.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
 

Recommended reading

1. Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
5. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
6. Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
7. Materiały określonych przez prowadzącego.

Further reading

Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.

Notes


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 10-05-2022 17:23)