SylabUZ
Course name | Foreign Language: English |
Course ID | 09.1-WH-WHP-JON/JA4-Ć-S14_genO4RK7 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Exam |
Cykl praktycznych ćwiczeń z wybranego języka obcego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.
1. Aktualne i historyczne wydarzenia w Polsce i w krajach angielskojęzycznych.
2. Elementy wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego (np. historia, polityka, wiadomości, styl życia i sprawy bieżące, etc.).
3. Człowiek a sztuka, książki i literatura, edukacja, film.
4. Opis doświadczeń, uczuć i emocji, zamierzeń i planów.
5. Formułowanie i rozwijanie argumentów, zachęcanie, wyrażanie abstrakcyjnych idei, wyrażanie zgody i sprzeciwu, wyrażanie opinii, reakcji, na przykład obojętność, etc. Interakcje nieformalnie, reakcje, wyrażanie zainteresowania, sympatii, zaskoczenia etc. Opinia, uzasadnienie, spekulacje, aprobata, dezaprobata, formułowanie pojęć abstrakcyjnych.
6. Utrwalenie wybranych struktur leksykalno-gramatycznych.
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
1. Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
5. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
6. Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
7. Materiały określonych przez prowadzącego.
Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 10-05-2022 17:23)