SylabUZ
Course name | Socjologia mediów |
Course ID | 14.2--DiksP-SM-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | - | - | Exam |
Zapoznanie studentów z wybranymi treściami dotyczącymi procesu komunikowania i komunikowania masowego, z uwzględnieniem procesów historycznych i aktualnych trendów w perspektywie nauk społecznych.
Brak wymagań wstępnych.
Wykład konwencjonalny z wykorzystanie technik multimedialnych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie oceny pozytywnej z egzaminu pisemnego (minimum to uzyskanie 50 % punktów). Ocena z egzaminu jest oceną z wykładu i oceną końcową.
1.Bogunia – Borowska M., Fenomen telewizji. Interpretacje socjologiczne i kulturowe, Kraków 2012.
2. Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu, Warszawa 2010.
3. Lisowska Magdziarz M., Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku, Kraków 2008.
4. Jemielniak D., Socjologia Internetu, Warszawa 2019.
5. McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.
6.. Mrozowski M., Media masowe: władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
7. Mrozowski M., Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego, Warszawa 2019.
8. Van Dijk J., Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa 2020.
1. Castells M., The internet galaxy: reflections on the internet, buisness and society, New York, 2003.
2. Jemielniak D., Życie wirtualnych dzikich. Netnografia Wikipedii największego projektu współtworzonego przez ludzi. Warszawa 2013.
3. Kłoskowska A., Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa 2006.
4. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych, Zielona Góra 2005.
5.Krajewski M., Kultury kultury popularnej, Poznań 2001.
Modified by dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (last modification: 10-05-2022 18:57)