SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka przedmiotu |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-SP-KP-DP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Kwalifikacje pedagogiczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 45 (w tym jako e-learning) |
3 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z metodyką nauczanie.
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki
metody aktywizujące
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest średnia arytmetyczna uzyskana z pozytywnej oceny z przeprowadzonej lekcji oraz z pozytywnej oceny z opracowanego materiału dydaktycznego.
Ochenduszko J.: Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela, Bydgoszcz 1997
2. Arends R.J.: Uczymy się nauczać. Warszawa 1998
3. Denek K.: Wewnątrzszkolne ocenianie osiągnięć ucznia /w:/ „Edukacja Medialna” 2000 nr 1
4. Hamer H.: Klucz do efektywności nauczania. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa 1994
5. Taraszkiewicz M.: Jak uczyć lepiej? Czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Warszawa 1996
6. Krzyżewska J.: Aktywizujące metody i techniki w edukacji, Suwałki 2000
7. Kozak W.: Mapa mentalna czyli twórcza technika notowania, Kielce 1999
8. Niemierko B.: Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa 1999
9. Niemierko B.: Pomiar sprawdzający w dydaktyce, Warszawa 1990
10. Niemierko B.: Pomiar wyników kształcenia, Warszawa 1999
11. Suchańska M.: Ścieżki edukacyjne – teoria i praktyka, Kielce 2001
12. Gałązka K.: Ścieżki edukacyjne na lekcjach matematyki, Łódź 2001
13. Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B.: Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie, Kielce 2000
14. Sawiński J.: Dlaczego kompetencje? /w:/ „Nowa Szkoła” 1998 nr 2
15. Sołtys D., Szmigiel M.: Doskonalenie kompetencji nauczyciela w zakresie diagnozy edukacyjnej, Kraków 1997
16. Stróżyński K.: Zasady oceniania wewnątrzszkolnego, Jelenia Góra 1999
17. Szaleniec H., Szmigiel M.: Egzaminy zewnętrzne. Podnoszenie kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania zewnętrznego, Kraków 2001
18. Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki ogólnej, PWN Warszawa 1998
19. Nowacki T., Aktywizujące metody w kształceniu, Warszawa 1994
20. Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 1988
21. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1987
22. Szlosek F., Wstęp do dydaktyki przedmiotów zawodowych, Warszawa 1995
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 16-04-2022 06:21)