SylabUZ
Course name | Nowe trendy w turystyce |
Course ID | 04.4-WZS-TiRP-NTwT |
Faculty | Faculty of Biological Sciences |
Field of study | tourism and entertainment |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem zajęć jest analiza najnowszych tendencji występujących w turystyce i rekreacji pod wpływem zmieniających się uwarunkowań, wskazanie konieczności ich śledzenia oraz wyposażenie studentów w umiejętność posługiwania się nowymi mediami, tak by potrafili stosować je do tworzenia prostych kampanii w wybranych mediach społecznosciowych.
Zaliczony przedmiot podstawy turystyki
Wykład:
1. Produkty turystyczne i zmiany w strukturze oferowanych produktów jako sposób dostosowania się do popytu nabywców
2. Uwarunkowanie egzogenne - wpływ zmian demograficznych i polaryzacji gospodarczej świata
3. Uwarunkowania egzogenne - zmiany w środowisku naturalnym (klimatyczne, rozwój zrównoważony) i skutki nieprzewidzianych kryzysów na rozwój turystyki
4. Uwarunkowania endogenne - tendencje w hotelarstwie i gastronomii.
5. Tendencje w rozwoju lokalnych produktów turystycznych
6. Turystyka lokalna - uwarunkowania, struktury organizacji turystycznych
7. Nowe typy, rodzaje i odmiany turystyki: turystyka kwalifikowana, incentive toursim, turystyka medyczna
8. Overtoursim i demarketing - sposoby zapobiegania negatywnym konsekwencjom
9. Turystyka popandemiczna
10. Psychologia w marketingu turystycznym - przykłady kampanii promocyjnych
11. Produkty turystyczne i ich wdrażanie. Etapy tworzenia produktu. Inwentaryzacja składników produktu oraz ich selekcja
12. Pozyskiwanie funduszy na działania turystyczne - źródła i case study
Ćwiczenia
1. Social media w turystyce
2. Nowe media społecznościowe fb, instagram, tik tok, youtube
3. Marketing w wyszukiwarkach - google adwords, google adsense
4. Kontrowersje w kampaniach promocyjnych – case study
5. Zasady tworzenia kampanii
6. Real time marketing – wyzwania, zalety, wady
7. Przydatne aplikacje w marketingu turystycznym
8. Zasady tworzenia postów – zdefiniowania klienta, zdjęcie - aplikacje do zdjęć, nagłówek, angażujące treści, psychologia koloru, call to action, język korzyści, hasztagi, storytelling
9. Zasady autoprezentacji w mediach
10. Tworzenie płatnych kampanii - Facebook, Instagram
11. Zarządzanie zespołem
12. Prowadzenie Informacji Turystycznej - tworzenie budżetu, kadry, współpraca z samorządem lokalnym
- wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną,
- metoda projektowa
- studium przypadku
- burza mózgów
- dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady: test
ćwiczenia: projekt kampanii komunikacyjnej realizowanej w mediach społecznościowych
1. Biernat E., Dziedzic E., Trendy w turystyce, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2017.
2. Reformat B., Innowacje w turystyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017.
3. Kreatywność w turystyce. Nowe trendy w rozwoju turystyki (praca zbiorowa), Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2016.
1. Majewska J., Napierała, Adamiak, Wykorzystanie nowych technologii informacyjnych do opisu przestrzeni turystycznej, Folia Turistica, Kraków 2016.
2. Papińska-Kacperek J., Miejskie aplikacje mobilne w turystyce kulturowej w Polsce, Turystyka Kulturowa Nr 2, 2016
3. Nowacki M., E-marketing w praktyce regionów turystycznych Polski, Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego We Wrocławiu 2015, 49,
Literatura internetowa zalecana studentom na bieżąco, w miarę potrzeb
Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 03-02-2023 12:17)