SylabUZ

Generate PDF for this page

Communication Issues in Design - course description

General information
Course name Communication Issues in Design
Course ID 06.1-WM-MiBM-KM-P-58_19
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Mechanical Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Daniel Dębowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Project 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest pozyskanie lub doskonalenie indywidualnych umiejętności komunikowania się z innymi – zbudowanie świadomości znaczenia sprawnej komunikacji w relacjach zawodowych (z uwzględnieniem werbalnych i niewerbalnych aspektów komunikacji).

Prerequisites

Brak

Scope

Modele procesu komunikacji. Bariery w skutecznej komunikacji. Rozmowa – serce komunikacji. Metody podniesienia jakości rozmowy. Rozmowy służbowe; rozmowa kwalifikacyjna. Prezentacje i wystąpienia. Komunikacja niewerbalna. Umiejętność aktywnego słuchania. Problemy płci w procesie komunikacji. Umiejętność korzystania ze sprzężeń zwrotnych. Umiejętności negocjacyjne. Zasady porozumiewania się za pomocą słowa pisanego; redagowanie raportów. Prowadzenie zebrań, debat,  przygotowanie scenariuszy. Rozwój komunikacji; media elektroniczne – przyszłość komunikacji.

Teaching methods

Zasadniczą formą zajęć jest dyskusja dydaktyczna na wyznaczony na poprzednich zajęciach temat. Poszczególne tematy obejmują jedno lub więcej zadań opracowywanych w domu przez wybranych studentów, którzy następnie je przedstawiają podczas zajęć w formie prezentacji po której następuje wymiana zdań, myśli i poglądów uczestników grupy. Niezbędną wiedzę teoretyczną potrzebną do rozwiązywania zadań student uzyskuje na zajęciach w ramach wprowadzenia przez prowadzącego oraz dzięki pracy samodzielnej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest konieczność przedstawienia „prezentacji” przynajmniej jednego tematu (K_U03), aktywny udział w dyskusji (K_U02) oraz uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich wyznaczonych zadań tematycznych (K_U05, K_K01, K_K03). Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Recommended reading

  1. Barker A., Doskonała umiejętność komunikacji, Wydawnictwo Helion Gliwice, 2004. 
  2. Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, Wydawnictwo Poltext Warszawa 2000.
  3. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji: kreatywność, Wyd. Astrum, Wrocław 1999.

Further reading

Notes


Modified by dr inż. Daniel Dębowski (last modification: 22-04-2022 13:15)