Celem przedmiotu jest trening w rozpoznawaniu, interpretowaniu i projektowaniu struktur ukrytych pod powierzchnią gier. Studenci nauczą się rozpoznawać główne struktury gatunkowe, typowe mechaniki gier, struktury fabularne oraz modele interakcji zaszyte w grach. Wiedzę będą mieli okazję zastosować w praktyce, przy wspólnej analizie wybranych gier.
Prerequisites
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.
Scope
Metody analizy struktur gier.
Rozgrywka (tryby rozgrywki).
Świat gry.
Ryzyko, nagrody, kary.
Systemy punktowe.
Interfejs.
Mechanika gry.
Gatunkowe wzorce struktur.
Postać.
Poziomy.
Fabuła gry/narracja.
Warstwa estetyczna.
Wyważanie gry.
Dysonans ludonarracyjny.
Modyfikacje struktury gry.
Teaching methods
Analiza tekstu, analiza gry, dyskusja.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
UWAGI
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Przygotowanie prezentacji.
Recommended reading
Aarseth E.., Badanie zabawy: metodologia analizy gier [w:] M. Filiciak (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.
Adams E., Projektowanie gier. Podstawy, Gliwice 2011.
Konzack L., Krytyka gier komputerowych: metoda analizy gier komputerowych, tłum. P. Wojcieszuk, ,,Kultura i Historia” 2008, nr 13.
Lankoski P.,Björk S., Game research methods:An overview, ETC Press 2015.
Petrowicz M., Ludo-narratywizm, czyli proceduralizm Bogosta na tle sporu ludologii z narratologią, ,,Replay. The Polish Journal of Game Studies” 2014, nr 1.
Salen K., Zimmerman E., Rules of play. Design Fundamentals, Cambridge (MA) 2003.
Felix Schröter F., Thon J-N., Video Game Characters Theory and Analysis, ,,Diegesis” 2014, Vol. 3, No. 1.
Sterczewski P., Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych, ,,Teksty drugie” 2012, nr 6.
Further reading
Egenfeldt-Nielsen S., Smith J.H., Tosca S.P., Understanding Video Games: The essential introduction, New York, London 2008.
Nguyen C.T., The Forms and Fluidity of Game Play [w:] T. Hurka (red.), Games, Sports, and Play: Philosophical Essays, Oxford 2019.
Notes
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 12-04-2022 13:07)