SylabUZ

Generate PDF for this page

Analiza struktur gier - course description

General information
Course name Analiza struktur gier
Course ID 14.2--SocP-ASG-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Available in specialities Społeczne wymiary esportu
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Kamil Kleszczyński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest trening w rozpoznawaniu, interpretowaniu i projektowaniu struktur ukrytych pod powierzchnią gier. Studenci nauczą się rozpoznawać główne struktury gatunkowe, typowe mechaniki gier, struktury fabularne oraz modele interakcji zaszyte w grach. Wiedzę będą mieli okazję zastosować w praktyce, przy wspólnej analizie wybranych gier.

Prerequisites

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.

Scope

  1. Metody analizy struktur gier.
  2. Rozgrywka (tryby rozgrywki).
  3. Świat gry.
  4. Ryzyko, nagrody, kary.
  5. Systemy punktowe.
  6. Interfejs.
  7. Mechanika gry.
  8. Gatunkowe wzorce struktur.
  9. Postać.
  10. Poziomy.
  11. Fabuła gry/narracja.
  12. Warstwa estetyczna.
  13. Wyważanie gry.
  14. Dysonans ludonarracyjny.
  15. Modyfikacje struktury gry.

Teaching methods

 Analiza tekstu, analiza gry, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Przygotowanie prezentacji.

Recommended reading

  1. Aarseth E.., Badanie zabawy: metodologia analizy gier [w:] M. Filiciak (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.
  2. Adams E., Projektowanie gier. Podstawy, Gliwice 2011.
  3. Konzack L., Krytyka gier komputerowych: metoda analizy gier komputerowych, tłum. P. Wojcieszuk, ,,Kultura i Historia” 2008, nr 13.
  4. Lankoski P.,Björk S., Game research methods:An overview, ETC Press 2015.
  5. Petrowicz M., Ludo-narratywizm, czyli proceduralizm Bogosta na tle sporu ludologii z narratologią, ,,Replay. The Polish Journal of Game Studies” 2014, nr 1.
  6. Salen K., Zimmerman E., Rules of play. Design Fundamentals, Cambridge (MA) 2003.
  7. Felix Schröter F., Thon J-N., Video Game Characters Theory and Analysis, ,,Diegesis” 2014, Vol. 3, No. 1.
  8. Sterczewski P., Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych, ,,Teksty drugie” 2012, nr 6.

Further reading

  1. Egenfeldt-Nielsen S., Smith J.H., Tosca S.P., Understanding Video Games: The essential introduction, New York, London 2008.
  2. Nguyen C.T., The Forms and Fluidity of Game Play [w:] T. Hurka (red.), Games, Sports, and Play: Philosophical Essays, Oxford 2019.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 12-04-2022 13:07)