Zapoznanie studentów z wybranymi metodami i technikami badań marketingowych, przygotowanie do praktycznego ich zastosowania w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych.
Prerequisites
Scope
Badania marketingowe jako działalność wszechogarniająca
Strategia marketingowa – dane czy intuicja?
Rola badań w świecie big data
Definiowanie problemów i celów badań marketingowych
New Produkt Development (NPD) – rozwój nowych produktów
Sprzedaż i dystrybucja
Komunikacja
Zarządzanie relacjami
Customer intelligence (CI) – zbieranie i analizowanie danych dotyczących klientów
Teaching methods
Praca z tekstem, analiza przykładów, praca w grupie, realizacja projektów.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
UWAGI
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Realizacja dwóch małych projektów grupowych do omawianych metod i technik badawczych, wskazujących na ich opanowanie i umiejętność wykorzystania.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest średnią z ocen zrealizowanych projektów grupowych.
Recommended reading
Lutostański M.J., Galica M., Protasiuk M., Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2018.
Lutostański M.J., Łebkowska A., Protasiuk M., (red.), Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2021.
Churchill G., A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Maison D., Noga-Bogomilski A., (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC. edu, Warszawa 2010.
Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.