SylabUZ

Generate PDF for this page

Badania marketingowe - course description

General information
Course name Badania marketingowe
Course ID 14.2--SocP-BM-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Krzysztof Lisowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z wybranymi metodami i technikami badań marketingowych, przygotowanie do praktycznego ich zastosowania w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych.

Prerequisites

Scope

  1. Badania marketingowe jako działalność wszechogarniająca
  2. Strategia marketingowa – dane czy intuicja?
  3. Rola badań w świecie big data
  4. Definiowanie problemów i celów badań marketingowych
  5. New Produkt Development (NPD) – rozwój nowych produktów
  6. Sprzedaż i dystrybucja
  7. Komunikacja
  8. Zarządzanie relacjami
  9. Customer intelligence (CI) – zbieranie i analizowanie danych dotyczących klientów

Teaching methods

 Praca z tekstem, analiza przykładów, praca w grupie, realizacja projektów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Realizacja dwóch małych projektów grupowych do omawianych metod i technik badawczych, wskazujących na ich opanowanie i umiejętność wykorzystania.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest średnią z ocen zrealizowanych projektów grupowych.

Recommended reading

  1. Lutostański M.J., Galica M., Protasiuk M., Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2018.
  2. Lutostański M.J., Łebkowska A., Protasiuk M., (red.), Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2021.
  3. Churchill G., A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  4. Maison D., Noga-Bogomilski A., (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
  5. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  6. Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC. edu, Warszawa 2010.
  7. Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
  8. Surma J., Customer Intelligence – analityka wokół klienta, https://media.statsoft.pl/_old_dnn/downloads/customer_intelligence.pdf

Further reading

  1. Mazurek- Łopacińska K., (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  2. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  3. Sztabiński P., B., Sawiński Z., Sztabiński F., (red.), Fieldwork jest sztuką, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2005.
  4. Sztabiński P., B., Sztabiński F., Sawiński Z., (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
  5. Strona internetowa Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii www.ptbrio.com.pl

Notes

Projekty mogą być realizowane w terenie.


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 13-04-2022 00:07)