SylabUZ

Generate PDF for this page

Multimedia in Business - course description

General information
Course name Multimedia in Business
Course ID 11.9-WK-IiED-MB-W-S14_pNadGenM63OS
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Informatics and Econometrics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 5
Available in specialities Business analytics
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Silva Robak, prof. UZ
  • mgr inż. Andrzej Majczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Exam
Project 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest poznanie możliwości i zasad stosowania technik multimedialnych w biznesie, zapoznanie się z możliwościami serwisów społecznościowych i „Web 2.0” oraz poznanie zasad wygłoszenia prezentacji multimedialnej.

Prerequisites

Podstawowe umiejętności z obsługi komputerów i sieci Internet.

Scope

Wykład:
1. Istota i geneza technologii multimedialnych. Wynalazki będące fundamentem dla multimediów, Internet a popularyzacja multimediów, najnowsze urządzenia multimedialne i ich ogólne zastosowania.
2. Rola obrazu, dźwięku i animacji w przekazie multimedialnym
3. Narzędzia Web 2.0. Przegląd serwisów społecznościowych, Web 2.0.
4. Serwisy typu „Mashup”- zastosowania.
5. Web 3.0 - internet przyszłości.
6. Zastosowania technologii multimedialnych w obszarach ekonomicznych. Multimedia w przedsiębiorstwie, przykłady zastosowań multimediów w biznesie, multimedia w dydaktyce.
7. Prawo autorskie a treści multimedialne.

Projekt:
Prezentacja multimedialna na wybrany temat związany z biznesem i zarządzaniem.

Teaching methods

Tradycyjny wykład; Dyskusja; Projekt grupowy (5 osób w danej grupie) w postaci prezentacji multimedialnej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Udział w zajęciach jest obowiązkowy. Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z projektu (50%) oraz ocena z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z projektu i egzaminu.

Recommended reading

1. A. Szewczyk, Multimedia w biznesie, Difin, 2008.
2. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (z późniejszymi zmianami).

Further reading

1. Multimedia w biznesie i zarządzaniu, Leszek Kiełtyka (red.), Kantor Wydawniczy Zakamycze, Grupa Wolters Kluwer, Kraków 2009.
2. Amy Shuen, Web 2.0. Przewodnik po strategiach, 2009.
3. D.Flisak, Utwór multimedialny w prawie autorskim. Wolters Kluwer, Warszawa, 2008.

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 19-05-2022 21:47)