SylabUZ
Course name | STARETGY GAMES |
Course ID | 04.9-WZ-EkoPD-GR |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Economics |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Enterprise economics |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem nauczania jest nabycie zaawansowanej wiedzy z zakresu gry strategicznej. Poznanie istoty, zasad, modeli, metod i technik zarządzania strategicznego wykorzystywanych w grach strategicznych. Ponadto nabycie praktycznych umiejętności identyfikacji problemów i doboru odpowiednich metod do rozwiązania problemów. Poznanie procesów analizy strategicznej, planowania strategicznego i implementacji strategii; Stosowanie metod analizy strategicznej, planowania strategicznego i implementacji strategii do rozwiązania problemów zarządzania.
W ramach prowadzonych wykładów: Wprowadzenie do zajęć. Zapoznanie się z sylabusem przedmiotu. Omówienie zasad zaliczenia przedmiotu. Istota strategii, gry i zarządzania strategicznego. Szkoły i nurty zarządzania strategicznego; Poziomy i rodzaje strategii. Globalny i lokalny kontekst strategii; Proces formułowania strategii; Wizja, misja i cele strategiczne organizacji; Konkurencyjność a przewaga konkurencyjna organizacji; Metody analizy strategicznej otoczenia organizacji; Elementy strategicznej analizy sektora; Metody planowania strategicznego; Implementacja strategii; Alianse strategiczne Zarządzanie strategiczne w kontekście nurtu zasobowego, podejścia przedsiębiorczego oraz sieci międzyorganizacyjnych; Strategie kooperacji i tworzenia wartości; Modele biznesu; Gry strategiczne w warunkach oddziaływań dynamicznego otoczenia.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: Istota strategii i zarządzania strategicznego. Szkoły i nurty zarządzania strategicznego; Poziomy i rodzaje strategii; Kształtowanie wizji, misji i celów strategicznych organizacji; Zastosowanie metod analizy strategicznej, planowania strategicznego, implementacji strategii. Formułowanie i ocena alternatywnych opcji strategicznych; Charakterystyka wybranych rodzajów strategii. Analiza wartości dla interesariuszy. Kontrola strategiczna.
Wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji (rzutnik, foliogram), prezentacja multimedialna, komunikacja interaktywna, ćwiczenia, praca w zespołach zadaniowych, praca własna - przygotowanie do zajęć i egzaminu, prezentacja, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład – zaliczenie z oceną, ćwiczenia – zaliczenie z oceną
Zaliczenie z wykładu: warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń. Zaliczenie w formie pisemnej, zadania z treścią.
Zaliczenie ćwiczeń: oceny za ćwiczenia – minimum 2 ćwiczenia (80%) i aktywność na zajęciach (20%).
Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną oceny z ćwiczeń (50%) i wykładu (50%). Progi średniej arytmetycznej dla oceny końcowej są następujące:
dostateczny <3>
dostateczny plus od 3,25-3,74;
dobry od 3,75-4,24;
dobry plus od 4,25-4,74;
bardzo dobry od 4,75
1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.
2. Morgan M., Levitt R.E., Malek W., Skuteczne wdrażanie strategii, PWN, Warszawa 2010.
3. Obłój K., Strategia organizacji, w poszukiwaniu stałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007.
4. Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymanie przewagi strategicznej, PWE, Warszawa 2004.
1. Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników, PWN, Warszawa 2007.
2 .Łobejko S., Pierścionek Z. (red), Zarządzanie strategiczne w praktyce polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011.
3. Penc-Pietrzak I., Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcje i zastosowania, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2003.
4. Romanowska M., Wachowiak P. (red.), Koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2006.
5. A.K. Dixie, B.J. Nalebuff, Sztuka strategii. Teoria gier w biznesie i życiu prywatnym, MT Biznes, Warszawa 2010. http://www.gandalf.com.pl/files/products/text/331224.pdf
Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 13-05-2022 16:47)