SylabUZ

Generate PDF for this page

MANAGING EMPLOYEES CREATIVITY - course description

General information
Course name MANAGING EMPLOYEES CREATIVITY
Course ID 04.0-WZ-EkoPD-ZKP
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Available in specialities Managerial economics
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marta Moczulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest  zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą wyzwalania/wzmacniania kreatywności pracowników w organizacji.

Prerequisites

Brak

Scope

W ramach prowadzonych wykładów:  Kreatywność - twórczość - innowacja. Kreatywność a funkcjonowanie organizacji. Zarządzanie wiedzą a kreatywność pracowników. Organizacyjne uczenie się i jego znaczenie dla kreatywności. Uwarunkowania kreatywności pracowników. Bariery kreatywności.

W ramach prowadzonych ćwiczeń: Cechy osoby kreatywnej. Możliwości/metody/techniki kształtowania kreatywności pracowników. Kreatywność pracowników w organizacji. Rola menedżera w wyzwalania kreatywności pracowników.

Teaching methods

Wykład - konwencjonalny, problemowy, prezentacja multimedialna

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, zadania warsztatowe

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia dla ćwiczeń (K_U01, K_U02, K_U05, K_U06, K_U08, K_U10, K_U11; K_K04):

  • wykonanie zadań ocenianych punktowo (max. liczba punktów za zadanie to 3pkt),
  • kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów i ćwiczeń - pytania otwarte (problemowe). 

Ocena końcowa zależy od liczby uzyskanych punktów z kolokwium i zadań. 

Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W07, K_W12, K_K01; K_K04): zaliczenie pisemne – pytania zamknięte (testowe). Ocena zależy od liczby uzyskanych punktów, minium potrzebne do zaliczenia to 50%.

 

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z obu form zajęć.

Recommended reading

  1. Ozenc K. , Hagan M.,Kreatywne rytuały przydatne w pracy, MTBzines, 2020.

  2. Jasińska J., Bazydło-Egier D., Wodzińska-JabońskaJ., Kreatywność w zarządzaniu. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Naukoe Sophia, Katowice, 2017.
  3. Brzeziński M., Organizacja kreatywna, Warszawa 2009.
  4. Fazlagić J., Kreatywni w biznesie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2015.
  5. Robinson K., Oblicza umysłu. Ucząc Się Kreatywności, Element, Kraków 2010.
  6. Drucker P., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa 1992.
  7. Stankiewicz J., Moczulska M., Kształtowanie innowacyjności pracowników w organizacji sieciowej, „Uwarunkowania przedsiębiorczości - różnorodność i zmienność”, PWSZ, Tarnobrzeg 2008.
  8. Stankiewicz J., Moczulska M., Od zarządzania wiedzą do wzbudzania innowacyjności członków organizacji, w: J.Stankiewicz (red.) Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem, cz. 1, Zielona Góra 2002.
  9. Stankiewicz J., Możliwości wyzwalania i intensyfikowania zachowań twórczych pracowników, ”Management”vol.3, nr 2, Zielona Góra 1999
  10. West M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Warszawa 2001.
  11. Proctor T. Zarządzanie twórcze, Warszawa 1998.

Further reading

  • Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Warszawa 2000
  • Sikorski Cz., Ludzie nowej organizacji, Łódź 1998
  • Nęcka E., Trening twórczości, Gdańsk 2012
  • Zarządzanie kreatywnością w organizacji, Harvard Business Essencial, Warszawa 2005/2018
  • Morgan G., Wyobraźnia organizacyjna, Warszawa 2002
  • Kuśpit M., Tychmanowicz A., Zdybel J. (red.), Twórczość, kreatywność, innowacyjność : wybrane zagadnienia,Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2015
  • Kozieradzka A. (red.), Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, Edu-Libri, 2019
  • Sokół A., Zarządzanie twórczością w organizacji - koncepcja, metody i narzędzia, CeDeWu, 2015
  • Garbarski L., Kreatywność w biznesie. Czego możemy się nauczyć od artystów? , Poltext, 2021

Notes


Modified by dr Marta Moczulska (last modification: 26-05-2022 14:43)