SylabUZ

Generate PDF for this page

SOCIAL RESPONSIBILITY IN BUSINESS - course description

General information
Course name SOCIAL RESPONSIBILITY IN BUSINESS
Course ID 14.6-WZ-EkoPD-SOB
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Available in specialities Managerial economics
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Paweł Szudra
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zaprezentowanie podstawowych zagadnień związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz informacji dotyczących obszarów zainteresowań i przyjętych modeli społecznej odpowiedzialności biznesu.

Prerequisites

Scope

Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR - Corporate Social Responsibility). Koncepcja oraz obszary zainteresowań CSR. Modele CSR. CSR a zasady etyczne, prawa pracowników i człowieka. CSR a otoczenie społeczne i środowisko naturalne. Etyczne aspekty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w ujęciu lokalnym i globalnym. Rodzaje postaw i reakcji społecznych. Raporty przedsiębiorstw, organizacje społecznej odpowiedzialności biznesu.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, metoda przypadków, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia projektu jest opracowanie i przedstawienie projektu na wybrany temat związany ze społeczną odpowiedzialnością biznesu przy wykorzystaniu podstawowych zagadnień teoretycznych przedstawionych na wykładzie oraz przykładów praktycznych. Ocena  i obrona przez studenta sprawozdania z realizacji projektu.

Warunkiem zaliczenia wykładów  jest ustna prezentacja przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie wraz ze znajomością zagadnień teoretycznych przedstawionych na wykładzie. Wynik egzaminu stanowić będzie ocenę wiedzy i umiejętności.

Na ocenę końcową składa się ocena z wykładu (50%) i ocena z projektu (50%).

Recommended reading

  1. Bąk M., Kulawczuk P. (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, IBnDiPP, Warszawa 2008 [publikacja dostępna elektronicznie: http://iped.pl/pliki/publikacje/fair_play_podrecznik_2008.pdf]
  2. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2008.
  3. Smith N.C., Lennsen G., Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2009.

Further reading

  1. Ćwik N., Grzybek M., Saracyn B. (Red.), 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu,  Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012.
  2. Dietl J., Gasparski W., Etyka biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  3. Jackson J., Biznes i moralność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  4. Raport: Odpowiedzialny Biznes w Polsce – dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 13-05-2022 16:47)