SylabUZ

Generate PDF for this page

VALUE BASED MANAGEMENT - course description

General information
Course name VALUE BASED MANAGEMENT
Course ID 04.9-WZ-LogP-ZW
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Karolina Mazur, prof. UZ
  • dr Monika Inków
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Project 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studenta w umiejętności w zakresie: tworzenia i pomiaru wartości oraz reguł apropriacji. Przygotowanie studenta do samodzielnego zarządzania procesem tworzenia wartości w organizacji.

Prerequisites

Zaliczony przedmiot z zakresu: mikroekonomii, zarządzania strategicznego i finansów przedsiębiorstw.

Scope

Zakres tematyczny wykładu: Wartość jako podstawowa kategoria zarządzania. Typologia wartości w organizacji, standardy wartości.  Podstawowe podejścia do procesu tworzenia wartości: łańcuch wartości (Value Chain), sieci wartości (Value Networks) i warsztat wartości (Value Shop). Istota rodzaje nośników wartości oraz możliwości zastosowania ich w analizie procesu tworzenia wartości. Pomiar wartości ze szczególnym uwzględnieniem procesu wyceny. Zarządzanie wartością i efektywnością relacji międzyorganizacyjnych.

 

Zakres tematyczny ćwiczeń: Omówienie zasad zaliczenia przedmiotu oraz formy projektu zaliczeniowego. Przydzielenie projektów. Identyfikacja nośników wartości w badanych jednostkach. Wycena podmiotu lub projektu za pomocą metody wybranej przez prowadzącego. Prezentacja projektów.

Teaching methods

Wykład: wykład konwencjonalny z elementami wykładu konwersatoryjnego.

Ćwiczenia: metoda projektu, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

  1. Wykłady z przedmiotu kończą się kolokwium w postaci testu zawierającego pytania otwarte i zamknięte.
  2. Zajęcia o charakterze projektu kończą się zaliczeniem z oceną, w skład której wchodzi ocena za projekt indywidualny oraz ocena aktywności na zajęciach w proporcji 80/20

 

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z obu form zajęciowych. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną oceny z wykładu i projektu (50% wykład, 50% projekt).

Recommended reading

1. Nita B., Metody wyceny i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2007.

2. Mazur K., Tworzenie i przywłaszczanie wartości. Perspektywa relacji pracownik -  organizacji, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, 2011. 

3. Łada M., Kozarkiewicz A., Zarządzanie wartością projektów, Wydawnictwo Beck, Warszawa 2010.

4. Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa, 1999

Further reading

1. Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw. Zarys teorii a praktyka. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 1999.

2. Jaki A., Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków, 2008.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 24-05-2022 13:26)