SylabUZ

Generate PDF for this page

RELATIONAL CAPITAL IN LOGISTICS - course description

General information
Course name RELATIONAL CAPITAL IN LOGISTICS
Course ID 04.9-WZ-LogD-KRwL
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester summer term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem nauczania przedmiotu jest poznanie istoty i zasad kształtowania kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa z uwzględnieniem procesów logistycznych w działalności różnych organizacji. Pomiar i analiza uzyskiwanych wartości z zarządzania kapitałem relacyjnym.

Prerequisites

Podstawy logistyki, Zarządzanie.

Scope

W ramach prowadzonych wykładów:  Istota i czynniki kształtujące kapitał relacyjny przedsiębiorstwa. Elementy modelu kapitału relacyjnego i zależności między nimi. Uwarunkowania zarządzania kapitałem relacyjnym. Rola kompetencji relacyjnych w budowaniu partnerskich relacji. Kapitał relacyjny jako składowa kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa. Wpływ kapitału relacyjnego na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Pomiar i analiza uzyskiwanych wartości z zarządzania kapitałem relacyjnym.

W ramach prowadzonych ćwiczeń: analiza relacji wewnątrzorganziacyjnych i międzyorganizacyjnych (B2B i B2C). Korzyści i bariery z zarządzania relacjami. Wykorzystanie składowych kapitału intelektualnego (kapitał ludzki, kapitał relacyjny, kapitał strukturalny) do tworzenia wartość dla interesariuszy. Cele strategiczne, działania operacyjne, wskaźniki oceny i potencjalne korzyści z kształtowania relacji. Uzyskiwanie wartości z partnerskich relacji i kapitału relacyjnego.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji, prezentacja multimedialna, komunikacja interaktywna, analiza studium przypadku, projektowanie rozwiązań, praca w zespołach zadaniowych, metoda projektów, prezentacja, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład – zaliczenie z oceną, ćwiczenia – zaliczenie z oceną. Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej - odpowiedź na trzy pytania z zagadnień obowiązujących. Zagadnienia podane zostaną studentom miesiąc przed terminem zaliczenia. Zaliczenie ćwiczeń: na ocenę z ćwiczeń składa się ocena z projektu (60%), oceny za ćwiczenia – minimum 2 ćwiczenia (40%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń (50%) i wykładu (50%). 

Recommended reading

  1. Chomiak-Orsa I. (2013), Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  2. Danielak W. (2012), Kształtowanie kapitału relacyjnego w małym i średnim przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  3. Sulimowska-Formowicz M. (2018),  Kompetencja relacyjna jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa we współpracy międzyorganizacyjnej, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

 

 

 

Further reading

1. Blińska - Reformat K. (red.), (2009), Relacje podmiotów rynkowych w warunkach zmian, Wydawnictwo Placet, Warszawa.

2. Danielak W. (2015), Wykorzystanie kapitału ludzkiego, strukturalnego i relacyjnego w budowaniu wartościowych relacji z interesariuszami przedsiębiorstwa, W: Determinanty rozwoju Polski : rynek pracy i demografia: IX Kongres Ekonomistów Polskich / red. nauk. E. Kwiatkowski, B. Liberda, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 347-358.

3. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (red.), (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, Wydawnictwo Beck. Warszawa

4. Prajogo D., Mena C. and Chowdhury M. (2021), The role of strategic collaborations and relational capital in enhancing product performance – a moderated-mediated model, “International Journal of Operations & Production Management”, Vol. 41 No. 3, pp. 206-226. https://doi.org/10.1108/IJOPM-05-2020-0256.

5. Saikouk T., Fattam N., Angappa G. and Hamdi, A. (2021), The interplay between inter-personal and inter-organizational relationships in coordinating supply chain activities, “The International Journal of Logistics Management”.  https://doi.org/10.1108/IJLM-11-2020-0443.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 23-05-2022 20:31)