SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski w ratownictwie medycznym I |
Kod przedmiotu | 09.1-WL-RM-JARM |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Ratownictwo medyczne |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zaznajomienie studenta z podstawową terminologią medyczną w języku angielskim wykorzystywaną w pracy ratownika medycznego. Doskonalenie kompetencji językowych w zakresie rozumienia wypowiedzi ustnej i pisemnej oraz formułowania wypowiedzi do poziomu umożliwiającego posługiwanie się językiem angielskim dla potrzeb studiowania oraz w pracy zawodowej. Korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych oraz literatury specjalistycznej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.
1. Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglojęzycznych.
2. Służby ratownictwa medycznego - organizacja i funkcjonowanie.
3. Pojęcie zdrowia i stanu chorobowego - terminologia ogólna.
4. Anatomia człowieka: budowa ciała i narządy wewnętrzne.
5. Podstawowe funkcje życiowe człowieka.
Lektorat z języka angielskiego w systemie pracy / z możliwością wykorzystania pracy zdalnej e-learning; forma zajęć interaktywnych z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury medycznej; praca z tekstem, analiza przypadków, ćwiczenia gramatyczno-leksykalne i komunikacyjne, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu zajęć zgodnie z metodami weryfikacji efektów kształcenia. Ocenie podlegają sprawdziany i kolokwium sprawdzające wiedzę, prezentacja ustna wybranego zagadnienia w języku obcym oraz aktywny udział w zajęciach – ocena pozytywna min. 60% uzyskanych punktów przy zastosowaniu skali oceniania: 100-93% - bdb, 92-85% - db+, 84-77% - db, 76-69% - dst+, 68-60% - dst, 59-0% - ndst.
Dopuszcza się dwie usprawiedliwione nieobecności na zajęciach w semestrze. Student zobowiązany jest uzupełnić braki w terminie oraz formie uzgodnionymi z prowadzącym zajęcia wg aktualnie obowiązujących zasad w trybie bezpośrednim lub zdalnym.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Pozostałe nie wymienione warunki określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
1. Patoka Z., Okulicz I., English for Paramedics, Wyd. Lekarskie PZWL, Warszawa 2012
2. Glendinning E.H., Professional English in Use. Medicine, Cambridge University Press 2017
1. Anna W. Kierczak, Angielski w praktyce ratownika medycznego, Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2015
2. Riley D., Vocabulary for Medicine, Peter Collin Publishing
3. Matasek M., Język angielski. Słownictwo. Tematyczny zbiór ćwiczeń, Handy Books 2006
Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-09-2022 13:27)