SylabUZ

Generate PDF for this page

German in Medical Rescue II - course description

General information
Course name German in Medical Rescue II
Course ID 09.1-WL-RM-JNRM1
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Medical Rescue
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Anna Kubrak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie się z podstawową terminologią medyczną języku niemieckim wykorzystywaną w pracy ratownika medycznego.  Opanowanie języka niemieckiego specjalistycznego na poziomie umożliwiającym korzystanie z literatury specjalistycznej. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w dziedzinie ratownictwa medycznego. 

Prerequisites

Znajomość języka niemieckiego na poziomie szkoły średniej.

Scope

  1. Praktyczna anatomia, fizjologia i patologia dla ratowników medycznych: budowa poszczególnych układów.
  2. Wyposażenie, leki i procedury ratownictwa medycznego.
  3. Sprawność i ułomność
  4. Choroba i cierpienie
  5. W aptece
  6. opieka zdrowotna

 

Teaching methods

Ćwiczenia prowadzone w formie zajęć interaktywnych, metoda komunikatywna (scenki sytuacyjne, schematy krótkich dialogów), praca z tekstem - wykorzystanie artykułów naukowych i literatury medycznej w j. niemieckim .

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia kończą się zaliczeniem z oceną, która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta podczas udziału w zajęciach. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są dwa kolokwia pisemne w semestrze przy obowiązywaniu następujących progów punktowych: 51-60 % ocena dst, 61-70% - dst plus, 71-80% - db, 81-90% - db plus, 91-100% - bdb, sprawdziany (progi punktowe j.w) oraz ocena aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach. Oceną końcową to srednia arytmetyczna wszystkich uzyskanych ocen na ćwiczeniach. 

Cykl nauczania zakończony jest przeprowadzeniem egzaminu pisemnego. Warunkiem zdania egzaminu jest zdobycie co najmniej 60% punktów.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Recommended reading

1. Huppert L., Pytlińska Z. Niemiecki dla opiekunów i pracowników służby zdrowia. Edgard 2015.

2. Ganczar M., Rogowska B. Deutsch für Krankenpflege und Hebammenkunde, Warszawa PZWL .

Further reading

1. Czasopismo "Deutsch aktuell" . Dwumiesięcznik

2.  Hatała, G., Lichtańska M., Słownik tematyczny języka niemieckiego dla licealistów i studentów.

Notes


Modified by dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (last modification: 13-09-2022 14:29)