SylabUZ

Generate PDF for this page

Seminarium - projektowanie dydaktyczne - course description

General information
Course name Seminarium - projektowanie dydaktyczne
Course ID 05.5-WP-TPzAP-S-PD-22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Terapia pedagogiczna z arteterapią
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami projektowania pedagogicznego. Rozwijanie warsztat zawodowego nauczyciela.

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości, terapii pedagogicznej.

Scope

Problematyka prowadzonych seminariów dyplomowych obejmuje zagadnienia związane z terapią pedagogiczną, arteterapią, pracą z dziećmi zdolnymi i twórczymi. Specyfika studiów nad literaturą przedmiotu.  Zasady i rodzaje poznania naukowego. Cele i zadania poznania. Procedura poznawania piśmiennictwa specjalistycznego. Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu. Analiza tekstów specjalistycznych.  Interpretacja publikacji naukowych.  Opracowanie  założeń teoretycznych do obranego zagadnienia. Przeprowadzenie diagnozy dziecka specjalnych potrzeb edukacyjnych. Skonstruowanie programu indywidualnej pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zaprojektowanie innowacji pedagogicznej dla dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wyciągnięcie wniosków i sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej.

Teaching methods

Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, projektowanie badań naukowych lub pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, działanie w praktyce, analiza uzyskanych wyników badan własnych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie seminarium  z oceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów  oraz wykonania poniżej podanych zadań:

1) Opracowanie  założeń teoretycznych

2) Przeprowadzenie diagnozy dziecka

3) Skonstruowanie programu indywidualnej pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

3) Zaprojektowanie innowacji pedagogicznej dla dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych

4) Wyciągnięcie wniosków i sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej.

Ocena z pracy dyplomowej jest oceną z seminarium

Recommended reading

Duraj-Nowakowa K., Pisarstwo naukowe studentów, Kraków 2019.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Krak1 2000;

Further reading

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Notes

Każdorazowo wykładowca podaje literatura na bieżące zajęcia.


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 01-07-2022 22:17)