SylabUZ
Course name | Marketing produktów technologicznych |
Course ID | 06.9-WM-ZiIP-P-28_22 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Management and Production Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Project | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Głównym skutkiem kształcenia będzie poznanie elementów marketingu, istoty zarządzania marketingowego oraz budowania planu marketingowego. Student pozna aktualne trendy dla wsparcia działań promocyjnych (np. social media).
Mikroekonomia.
Wykład:
W1: Zarys teorii marketingu, marketing strategiczny i operacyjny. Kategorie marketingu, marketing dóbr produkcyjnych i konsumpcyjnych, towarów, usług i informacji, zachowania nabywców, marketing usług. Marketing produktów technologicznych.
W2: Strategia marketingowa.
W3-4: Plan marketingowy. Analiza rynku (analiza otoczenia bliższego za pomocą metody benchmarking), analiza SWOT, analiza zasobów. Marketing MIX: produkt – cykl życia produktu, pozycjonowanie oferty, segmentacja rynku, korzyści wynikające z zakupu produktu, pojęcie asortymentu, etapy wprowadzania nowych produktów, pojęcie marki, pozycjonowanie i repozycjonowanie, mapy percepcji produktu, cena – strategie cenowe, punkt rentowności, rodzaje cen, kalkulacja ceny, dystrybucja – kanały dystrybucji, rodzaje dystrybucji, systemy dystrybucji, stopnie intensywności dystrybucji, optymalna wielkość zamówienia, zarządzanie procesem dystrybucji, promocja – reklama, opakowanie, promocja sprzedaży, public relations, publicity, propaganda, sprzedaż osobista, formy promocji.
W5: Social media w marketingu.
W6: Neuromarketing: definicja, cel, przykłady, sposoby badań.
W7: System informacji marketingowej - wewnętrzna dokumentacja przedsiębiorstwa, wywiad marketingowy, badania marketingowe – określenie przedmiotu i celu badań, opracowanie planu badawczego, gromadzenie informacji, analiza informacji, raporty z badań, metody badań marketingowych - wywiad, obserwacje, kwestionariusze ankiety, itd., system wspomagania decyzji marketingowych. E-comerce.
W8. Kolokwium zaliczeniowe. Propozycja ocen końcowych.
Projekt:
P1: Ustalenie zakresu przedsięwzięcia: dane potencjalnego przedsiębiorstwa - branża, struktura firmy, grupa docelowa, obszar działalności, oferowane produkty (usługi) - czyli pomysł oraz stan obecny, zdefiniowanie celu przedsięwzięcia – czyli dla jakiego produktu zostanie stworzona strategia marketingowa.
P2: Przeprowadzenie analizy konkurentów za pomocą metodyki benchmarking’u. Określenie potencjalnego cyklu życia produktów (usług). Analiza SWOT.
P3: Marketing MIX: zdefiniowanie procesu kalkulacji ceny, wybór metody ustalenia ceny, propozycja strategii cenowej; określenie strategii dystrybucji: ilość kanałów, opis funkcji i zależności. Wybór środków promocji mix, zaproponowanie strategii promocji.
P4-5: Projekt działań promocyjnych z wykorzystaniem social mediów.
P6-7: Przeprowadzenie badań marketingowych - określenie celu badań, grupy respondentów opracowanie kwestionariusza ankiety, przeprowadzenie bada pilotażowych, wprowadzenie zmian w kwestionariuszu ankiety, przeprowadzenie badan głównych, zaprezentowanie wyników badań. Określenie planu marketingowego dla przedsięwzięcia.
P8: Zaliczenie projektu: prezentacja multimedialna efektów pracy nad projektem. Propozycja ocen końcowych
Wykład konwencjonalny. Projekt. Praca w grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: zaliczenie na ocenę
Ocena wystawiana na podstawie testu pisemnego obejmującego weryfikację znajomości podstawowych zagadnień. Min. 50% punktów.
Projekt: zaliczenie na ocenę
Ocena wyznaczana na podstawie składowej oceniającej umiejętności związane z realizacją zadań projektowych i przygotowania prezentacji.
Ocena końcowa: 50%W, 50%P
Modified by dr inż. Małgorzata Śliwa (last modification: 02-03-2023 17:04)