SylabUZ
Course name | Customer Relationship Management |
Course ID | 06.9-WM-ZiIP-ZPU-P-51_22 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Management and Production Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Głównym skutkiem kształcenia będzie poznanie funkcjonalności narzędzia informatycznego typu CRM.
Marketing
Wykład:
W1: Definicje CRM (Customer Relationship Management), założenia filozofii CRM - obszar: Zrozumienia rynku i klientów, obszar: Rozwijania oferty, obszar: Zdobywania klientów.
W2: Oprogramowanie CRM - omówienie funkcjonalności, kluczowe wskaźniki, trendy rozwojowe w systemach CRM.
W3: Marketing w procesie pozyskiwania i utrzymywania klientów: instrumenty marketingu mix, narzędzia komunikacji marketingowej w CRM.
W4-5: Proces planowania rozwoju relacji z klientem: definiowanie profilu klienta, definiowanie terminarza, ruchomych sum rocznych, budowanie zespołu ds. klienta. Analiza ABC klientów. Segmentacja klientów, kryteria segmentacji odbiorców instytucjonalnych: ekonomiczne, logistyczne, marketingowe, psychologiczne. Analiza wartości klienta.
W6: Metody i techniki analizy danych o klientach.
W7: Kolokwium zaliczeniowe. Propozycja ocen.
Laboratorium:
L1: Charakterystyka wybranego przedsiębiorstwa z uwzględnieniem profilu działalności.
L2-3: Praca z systemem CRM (np. Firmao). Wprowadzenie profilu przedsiębiorstwa. Zbudowanie bazy danych o kontrahencie. Zbudowanie bazy danych o produktach. Dodanie pracowników wraz z określeniem ich ról. Wygenerowanie dokumentów sprzedażowych (tj. zapytania ofertowe, faktury). Generowanie raportów. Tworzenie zadań i notatek handlowych.
L4-5: Praca z systemem CRM (np. Bitrix24). Wprowadzenie profilu przedsiębiorstwa. Zbudowanie bazy danych o kontrahencie. Zbudowanie bazy danych o produktach. Wygenerowanie dokumentów sprzedażowych (tj. zapytania ofertowe, faktury). Wykonanie akcji mailingowej, projektu sklepu internetowego. Generowanie raportów. Tworzenie notatek handlowych.
L6: Praca z systemem SAP i modułem wspierającym sprzedaż.
L7: Klient w ujęciu design thinking - definicja persony.
L8: Zaliczenie przedmiotu. Propozycja ocen.
Wykład konwencjonalny. Laboratorium
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: zaliczenie na ocenę
Ocena wystawiana na podstawie testu pisemnego weryfikującego znajomość przedmiotowych zagadnień.
Laboratorium: zaliczenie na ocenę
Ocena wyznaczana na podstawie oceny umiejętności związanych z realizacją zadań laboratoryjnych i przygotowania dokumentacji.
Zaliczenie przedmiotu: Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne formy zajęć.
Modified by dr inż. Małgorzata Śliwa (last modification: 02-03-2023 17:06)