SylabUZ
Course name | English I |
Course ID | 06.9-WM-IB-P-42_19 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Biomedical Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie A2+/B1 wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Refer for Languages)
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Inżynieria a inne dyscypliny - rodzaje inżynierii, specyfika i kierunki studiów | 2 | 1 | |||
L2 | Specyfikacja pracy inżyniera (zakres obowiązków, opis miejsca pracy) Czas present simple, przysłówki częstotliwości | 2 | 1 | |||
L3 | Mój kierunek studiów - zakres przedmiotów, moje projekty. Czas present continuous vs present simple | 2 | 1 | |||
L4 | Liczebniki, wielkie liczby, ułamki. Podstawowe symbole i działania matematyczne | 2 | 2 | |||
L5 | Zapis danych i specyfikacja związana z urządzeniami - międzynarodowy układ jednostek SI vs brytyjski system imperialny. Konwersja | 2 | 1 | |||
L6 | Planowanie pracy i zadań. Czas future simple, policzalne i niepoliczalne rzeczowniki | 2 | 1 | |||
L7 | Kolokwium | 2 | 0 | |||
L8 | Porównywanie specyfikacji urządzeń- stopniowanie przymiotników. | 2 | 1 | |||
L9 | Jak to działa? Opis funkcji i użyteczności narzędzi i urządzeń | 2 | 1 | |||
L10 | Przyczyna i skutek - proste urządzenia, ich konstrukcja i działanie. Zerowy okres warunkowy | 2 | 1 | |||
L11 | Relacjonowanie zdarzeń przeszłych - Czas past simple | 2 | 1 | |||
L12 | Relacjonowanie zdarzeń przeszłych - Czas past continuous | 2 | 1 | |||
L13 | Zapis danych - wykresy, tabele i diagramy | 2 | 2 | |||
L14 | Kolokwium | 2 | 2 | |||
L15 | Plany i intencje. Wyrażanie przyszłości- 'be going to' / 'will' / "present continuous | 2 | 2 |
Zajęcia komunikacyjne, praca z prostym tekstem specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnyvh oraz multimedialnych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach, oraz zaliczenie dwóch pisemnych kolokwiów w semestrze (kolokwium sprawdza kompetencje studenta w zakresie gramatyki, struktur leksykalnych oraz sprawności językowych.)
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005
2. Eric H. Glendinning, Technology 1, Oxford University Press, 2012
2. Allison J., Emmerson P., The Business 2.0 Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing,
2. Rivhards Sopranzi S., Flash o English for Mechanics & Electronics, ELi Publishing, 2016
3. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
5. Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
6. http://www.onestopenglish.com/
Modified by mgr Anna Przyjemska-Skrabucha (last modification: 28-03-2023 15:53)