SylabUZ

Generate PDF for this page

German I - course description

General information
Course name German I
Course ID 06.9-WM-IB-P-43_19
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Biomedical Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Danuta Chlebicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.

Cel szczegółowy:

- przypomnienie i utrwalenie wiadomości i umiejętności uzyskanych podczas nauki w szkole ponadgimnazjalnej,

- doskonalenie i rozwijanie posiadanych kompetencji mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania,

- przygotowanie do pracy z tekstami specjalistycznymi zgodnymi z kierunkiem studiów,

Prerequisites

Studenci rozpoczynający naukę języka niemieckiego w III semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym (poziom A2+) wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Scope

L1 - 2: Komunikowanie się w sytuacjach codziennych: przedstawianie siebie i innych osób; omawianie spraw osobistych; wypełnianie formularzy (m.in. kwestionariusz osobowy, zgłoszenie udziału w kursie j. niemieckiego);

L3 - 4: Informowanie o otoczeniu uczącego się - rodzina, kraj, miejsce zamieszkania, uczelnia.   

L5 - 6: Relacjonowanie: wydarzeń z życia codziennego; organizacja czasu (plan zajęć, czas wolny).

L7: Sprawdzian: leksyka i gramatyka obejmująca poprzedzającą tematykę. 

L8 - 9: Wykształcenie i kariera zawodowa: wyrażanie możliwości i umiejętności, formułowanie planów, zamierzeń i życzeń. 

L10 - 11: Pisanie nieformalnych listów i e-maili; proste ogłoszenia - np. oferty pracy; telefonowanie - typowe zwroty i wyrażenia.

L12 - 13: Świętowanie w Polsce i w Niemczech - porównanie zwyczajów; wyrażanie próśb; formułowanie zaproszeń i odpowiedź na nie.

L14: Powtórzenie wiadomości; przygotowanie do testu końcowego.

L15: Test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi sprawdzający sprawność czytania ze zrozumieniem, pisania oraz gramatyki i słownictwa.

Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.

Teaching methods

Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności), systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.

Oceny wyników nauczania w formie:

  • pisemnych prac kontrolnych
  • przygotowania i kontroli zadań domowych (pisemnych i ustnych)
  • aktywności studenta na zajęciach (wypowiedź ustna, praca indywidualna i zespołowa)
  • pracy własnej studenta (prezentacje, lektury, itp.)

Recommended reading

1. S. Hilpert, D. Niebisch, S. Penning-Hiemstra, A. Pude, F. Specht, M. Reimann, A. Tomaszewski, Schritte international neu 3, Hueber Verlag, Monachium 2017

2. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013

3. M. Rolbieniecka, J. Kucharczyk, Deutsch für Profis, branża mechaniczna, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013

 

Further reading

  1. Zespół autorów: K. Łuniewska, M. Piotrowska, J. Rozwalka, U. Szczepańska, U. Tworek, Z. Wąsik, M. Zagórna, einFach gut. Profil 2. Kommunikation in Technik und Industrie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 1999
  2. H. Dreyer, R. Schmitt, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Verlag für Deutsch, München 1995
  3. G. Werner, Grammatiktraining Deutsch, Langenscheidt KG, Berlin und München, 2001
  4. J. Z. Koch, Słownik naukowo-techniczny niemiecko-polski, polsko-niemiecki, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1984
  5. J. Pheby, W. Scholze, Słownik obrazkowy niemiecko-angielski, Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Wydawnictwo Philip Wilson, Warszawa 1996
  6. Abenteuer Technik, Ravensburger Buchverlag, Ravensburg 2010
  7. https://www.goethe.de
  8. https://www.dw.com/

Notes


Modified by mgr Danuta Chlebicz (last modification: 25-03-2023 11:05)