SylabUZ
Course name | German I |
Course ID | 06.9-WM-IB-P-43_19 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Biomedical Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
Cel szczegółowy:
- przypomnienie i utrwalenie wiadomości i umiejętności uzyskanych podczas nauki w szkole ponadgimnazjalnej,
- doskonalenie i rozwijanie posiadanych kompetencji mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania,
- przygotowanie do pracy z tekstami specjalistycznymi zgodnymi z kierunkiem studiów,
Studenci rozpoczynający naukę języka niemieckiego w III semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym (poziom A2+) wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
L1 - 2: Komunikowanie się w sytuacjach codziennych: przedstawianie siebie i innych osób; omawianie spraw osobistych; wypełnianie formularzy (m.in. kwestionariusz osobowy, zgłoszenie udziału w kursie j. niemieckiego);
L3 - 4: Informowanie o otoczeniu uczącego się - rodzina, kraj, miejsce zamieszkania, uczelnia.
L5 - 6: Relacjonowanie: wydarzeń z życia codziennego; organizacja czasu (plan zajęć, czas wolny).
L7: Sprawdzian: leksyka i gramatyka obejmująca poprzedzającą tematykę.
L8 - 9: Wykształcenie i kariera zawodowa: wyrażanie możliwości i umiejętności, formułowanie planów, zamierzeń i życzeń.
L10 - 11: Pisanie nieformalnych listów i e-maili; proste ogłoszenia - np. oferty pracy; telefonowanie - typowe zwroty i wyrażenia.
L12 - 13: Świętowanie w Polsce i w Niemczech - porównanie zwyczajów; wyrażanie próśb; formułowanie zaproszeń i odpowiedź na nie.
L14: Powtórzenie wiadomości; przygotowanie do testu końcowego.
L15: Test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi sprawdzający sprawność czytania ze zrozumieniem, pisania oraz gramatyki i słownictwa.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności), systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Oceny wyników nauczania w formie:
1. S. Hilpert, D. Niebisch, S. Penning-Hiemstra, A. Pude, F. Specht, M. Reimann, A. Tomaszewski, Schritte international neu 3, Hueber Verlag, Monachium 2017
2. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
3. M. Rolbieniecka, J. Kucharczyk, Deutsch für Profis, branża mechaniczna, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
Modified by mgr Danuta Chlebicz (last modification: 25-03-2023 11:05)