SylabUZ
Course name | German |
Course ID | 06.1-WM-MiBM-D-03_22 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Mechanical Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MSc degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest ugruntowanie przez studenta znajomości języka niemieckiego na poziomie B2 i uzyskanie poziomu B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Znajomość języka obcego na poziomie B2 według skali ESOKJ.
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
||||
L1 | Nauka i studia w krajach niemieckojęzycznych: strony internetowe uczelni; terminologia naukowa; stypendia; wymiana akademicka; praktyki studenckie. | 3 | 1 | ||||
L2 | Poszukiwanie pracy: życiorys, list motywacyjny. | 2 | 2 | ||||
L3 | Poszukiwanie pracy: rozmowa kwalifikacyjna; doświadczenie zawodowe; pytania potencjalnego pracodawcy. | 2 | 2 | ||||
L4 | Początki pracy w przedsiębiorstwie: kompetencje, obowiązki. | 2 | 2 | ||||
L5 | Początki pracy w przedsiębiorstwie: struktura przedsiębiorstwa, zasady bezpieczeństwa, rodzaje zagrożeń. | 2 | 1 | ||||
L6 | Budowa urządzeń i maszyn: opis, zasady działania. | 2 | 1 | ||||
L7 | Inżynieria materiałowa - podstawowe pojęcia. | 2 | 1 | ||||
L8 | Materiały: ich właściwości i zastosowanie, cykl życia tworzyw | 2 | 1 | ||||
L9 | Wokół produktu: prezentacja. | 2 | 1 | ||||
L10 | Sprawdzian. | 1 | 1 | ||||
L11 | Badania i rozwój: poszukiwanie i przekazywanie informacji; innowacje techniczne. | 2 | 1 | ||||
L12 | Wynalazcy i wynalazki. | 2 | 1 | ||||
L13 | Pozyskiwanie, prezentacja i interpretacja danych istotnych dla studiowanego kierunku. | 2 | 1 | ||||
L14 | Prezentacja ustna i pisemna wybranego zagadnienia związanego z kierunkiem studiów. | 2 | 1 | ||||
L15 | Test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. | 2 | 1 | ||||
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka. | Suma: | 30 | 18 |
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
1. M. Steinmetz, H. Dintera, Deutsch für Ingenieure, Springer Vieweg, Wiesbaden 2018
2. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
3. M. Rolbieniecka, J. Kucharczyk, Deutsch für Profis, branża mechaniczna, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
S. Kaufmann, L. Rohrmann, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
A. Braun, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf Intensivtrainer, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
A. Höffgen, Deutsch lernen für den Beruf, Verlag für Deutsch, Ismaning 1999
L. Dienst, R. Koll, B. Rabofski, Training Deutsch für den Beruf, Verlag für Deutsch, Ismaning 1999
Modified by mgr Danuta Chlebicz (last modification: 19-04-2023 15:48)