SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy marketingu i gospodarki finansowej przedsiębiorstwa - course description

General information
Course name Podstawy marketingu i gospodarki finansowej przedsiębiorstwa
Course ID 06.1-WM-MiBM-OiZEP-D-23_22
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Mechanical Engineering
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Agnieszka Kaczmarek-Pawelska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest pozyskanie przez studenta wiedzy z organizacji przedsiębiorstw oraz uzyskanie umiejętności planowania projektów biznesowych, kalkulacji kosztów procesu, produktu oraz własności intelektualnej. 

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych.

Scope

             
Lp. Treści programowe - WYKŁAD   l. godz.
st. stacj.
l. godz.
st. niestacj.
W1 Wprowadzenie do tematyki wykładów. Omówienie warunków zaliczenia przedmiotu. Przedsiębiorstwo i jego zasoby.     2   1.2
W2 Otoczenie przedsiębiorstwa.     2   1.2
W3 Planowanie i podejmowanie decyzji.     2   1.2
W4 Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa.      2   1.2
W5 Zarządzanie marketingiem, organizowanie i kontrola działalności marketingowej.     2   1.2
W6 Zarządzanie operacjami i jakością.     2   1.2
W7 Zarządzanie logistyką i zakupami.     2   1.2
W8 Zasoby intelektualne, wycena własności intelektualnej.     1   0.6
    Suma:   15   9

 

             
Lp. Treści programowe - ĆWICZENIA   l. godz.
st. stacj.
l. godz.
st. niestacj.
C1 Definiowane i określenie typów organizacji/przedsiebiorstw       1   0.6
C2 Definiowanie potrzeb przedsiębiorstwa      2   1.2
C3 Budowa strategii przedsiębiorstwa - modele, systemy      2   1.2
C4 Jak skutecznie podejmować decyzje - metody analizy decyzyjnej       2   1.2
C5 Zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa      2   1.2
C6 Gotowość inwestycyjna - źródła finansowania     2   1.2
C7 Zarządzanie projektem - harmonogramowanie, budżetowanie, budowanie zespołów, konsorcja     2   1.2
C8 Realizacja i rozliczanie projektów      2   1.2
    Suma:   15   9

Teaching methods

Realizacja modułu odbywa się poprzez realizację wykładów z wykorzystaniem środków multimedialnych. Praktyczne przekazanie wiedzy odbywa się podczas realizacji zajęć ćwiczeniowych prowadzonych z użyciem metod eksponujących, oraz wykorzystaniem arkuszy Excel podanych przez prowadzącego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z części wykładowej jest obecność na co najmniej 51% zajęć, oraz uzyskanie pozytywnej oceny z pisemnego kolokwium.

- ocena bardzo dobra- Student uzyskał 90-100% punktów;

- ocena dobry plus- Student uzyskał 80-89% punktów;

- ocena dobry- Student uzyskał 70-79% punktów;

- ocena dostateczny plus- Student uzyskał 60-69% punktów;

- ocena dostateczny- Student uzyskał 51-59% punktów;

- ocena niedostateczna- Student uzyskał mniej niż 51% punktów.

Ćwiczenia: Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych przez studenta w trakcie realizacji zadań ćwiczeniowych.

Ocena końcowa: stanowi średnią arytmetyczną ocen z wykładu oraz ćwiczeń.

Recommended reading

1. Cieślik J.: Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
2. Machnicka Z.: Lepszy Pracodawca jak Autentyczny Employer Branding Zmienia Biznes Rynek Pracy i Ludzi, Helion 2019.
3. Liker J. K.: Droga Toyoty, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa, 2004.
4. Czarnecki L.: Biznes po prostu, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa, 2011.
5. Gallo C.: Steve Jobs – Sztuka prezentacji, Wydawnictwo ZNAK, Kraków 2011.

Further reading

1. Cialdini R.B.: Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008.
2. Kiyosaki R.: Bogaty ojciec, biedny ojciec, Wydawnictwo Instytut Praktycznej Edukacji, 2007.

Notes


Modified by dr inż. Agnieszka Kaczmarek-Pawelska (last modification: 28-04-2023 09:17)