SylabUZ

Generate PDF for this page

English Language IV/Germany Language IV - course description

General information
Course name English Language IV/Germany Language IV
Course ID 09.0-WE-EP-JO4
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Electrical Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Józef Kozanowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Exam

Aim of the course

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego i zasad słowotwórstwa. Aktywna praca z bazą niezbędnego słownictwa typowego dla zagadnień inżynieryjnych, naukowych w kontekście kierunku studiów. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym, z naciskiem na rejestr formalny typowy dla języka technicznego (ESP) i akademickiego.

Prerequisites

Język Angielski III - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+/B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Scope

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z elektrotechniką z takich dziedzin tematycznych jak:

           •  Fizyczne podstawy elektryczności i elektromagnetyzmu

           •  Wybrane zagadnienia teorii obwodów

           •  Elektromechaniczne systemy napędowe    

           •  Pomiary wielkości elektrycznych i nieelektrycznych

           •  Specyfika pracy inżyniera w branży elektrycznej i elektroenergetycznej

           •  Sieci energetyczne

           •  Zachowania człowieka w organizacji i na rynku pracy

           •  Maszyny i urządzenia elektryczne

           •  Podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa pracy (ogólne i w branży elektrycznej)

- Electrical Engineer's job - specyfika pracy inżyniera z dziedziny elektroemergetyki;

- Podstawowe pojęcia inżyniera elektryka: - Control panel components, Electrician's tools and equipment, komponenty obwodu eletrycznego, flowcharts, sieci energetyczne;

- Definiowanie/ opis pojęć technicznych;

- Zagadnienia bezpieczeństwa pracy;

Komponenty językowe zawierają:

- system strukturalny j. angielskiego (czasy, strona bierna, zdania złożone, mowę zależną, strukturę pytań, konstrukcje z gerund/infinitive);

- zasady słowotwórstwa;

- użycie spójników do logicznej budowy wypowiedzi;

- związki wyrazowe;

 

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda eklektyczna nauczania języka angielskiego (blended teaching/learning), praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych, nauka wsparta materiałami online. Aktywizacja logicznej analizy tekstu, umiejętności wyborów najważniejszych punktów, sporządzanie notatek (np. w formie mind-mapping), interpretacja grafów (m.in. flow chart). 

- praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych; oraz internetowych (GOOGLE CLASSROOM, HANGOUTS MEET);

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest jedna nieobecność w semestrze), uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Recommended reading

1.      Eric H. Glendening, Oxford English for Electronics, Oxford University Press, 2007

2.      Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford University Press, 2007

Further reading

1. Mark Ibbotson, Cambridge English for Engineering, Cambridge University Press, 2009.

2. A.Clare, J.J. Wilson, SpeakOut Intermediate, Pearson Education Limited, 2011.

3. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing,2008.

4. Mark Foley, Diane Hall, MyGrammarLab Intermediate, Pearson Education Limited, 2012.

5. R. Murphy, English Grammar in Use - Fourth Edition, Cambridge University Press, 2012.

6. Philip A.Laplante, Comprehensive Dictionary of Electrical Engineering, Taylor&Francis Group, 2005.

7. Słownik elektryczny polsko-angielski, angielsko-polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007.

8. Słownik Informatyczny polsko-angielski, angielsko-polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne,2007.

9. Cotton, D., Falvey, D., Kent, S., Market Leader 3rd Edition Intermediate, Pearson Education Limited, 2010.

Notes

Duża część materiału kursu pochodzi ze źródeł internetowych.


Modified by dr hab. inż. Paweł Szcześniak, prof. UZ (last modification: 13-03-2023 21:54)