SylabUZ

Generate PDF for this page

MANAGEMENT OF COMMUNICATION IN AN ORGANIZATION - course description

General information
Course name MANAGEMENT OF COMMUNICATION IN AN ORGANIZATION
Course ID 15.0-WZ-BezP-ZKO
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study National Security
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Marzena Góralczyk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest rozwinięcie u studentów kompetencji komunikowania się werbalnego, niewerbalnego, wizualnego i pisemnego. Będą one przydatne w ich przyszłej pracy zawodowej, np. przy współpracy między pracownikami, z przełożonym, podwładnymi, w trakcie negocjacji biznesowych.

Prerequisites

Zaliczenie na min. dostateczną z przedmiotu Organizacja i zarządzanie realizowanego w semestrze I.

Scope

Wykład: Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się. Znaczenie komponentów komunikowania się dla skutecznego porozumiewania się. Komunikowanie się werbalne – wady i zalety; retoryka. Słuchanie – proces słuchania, typy, zasady. Komunikowanie się niewerbalne: proksemiczne, kinezyjne i paralingwistyczne. Percepcja, jej wyznaczniki i rola w skutecznym komunikowaniu się. Bariery komunikowania się. Metody usprawniania komunikowania się. Komunikowanie się międzykulturowe; bariery komunikowania się wielokulturowego. Komunikowanie się niewerbalne w różnych kulturach. Komunikowanie się w organizacji: wertykalne i horyzontalne; zarządzanie tymi procesami.

Ćwiczenia: Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się. Znaczenie komponentów komunikowania się dla skutecznego porozumiewania się. Komunikowanie się werbalne – wady i zalety; retoryka. Słuchanie – proces słuchania, typy, zasady. Komunikowanie się niewerbalne: proksemiczne, kinezyjne i paralingwistyczne. Percepcja, jej wyznaczniki i rola w skutecznym komunikowaniu się. Bariery komunikowania się. Metody usprawniania komunikowania się. Komunikowanie się międzykulturowe; bariery komunikowania się wielokulturowego. Komunikowanie się niewerbalne w różnych kulturach. Komunikowanie się w organizacji: wertykalne i horyzontalne; zarządzanie tymi procesami.

Teaching methods

Wykład - konwencjonalny

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, case study, ćwiczenia warsztatowe

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia ćwiczeń: kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń (K_W01, K_W03, K_U01, K_K02); pytania otwarte z progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.

Warunki zaliczenia dla wykładów: test zaliczeniowy z progami punktowymi obejmujący swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów (K_W01, K_W03,  K_U01, K_K02). Student może uzyskać: ocenę dostateczną 60,0% poprawnych odpowiedzi; ocenę dostateczną plus od 65,0% do 75,0%; ocenę dobrą od 80,0% do 85,0%; ocenę dobrą plus za 90,0% i bardzo dobrą od 95,0% do 100,0%.

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i wykładu (50%). Warunkiem przystąpienia do zaliczenia wykładu jest otrzymanie oceny pozytywnej z ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia przedmiotu są oceny pozytywne z ćwiczeń i wykładu.

 

Recommended reading

1.    Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 2006.

2.    Sobkowiak B., Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Forum Naukowe - PASSAT, Poznań-Wrocław 2005.

3.    Antos G., Handbook of interpersonal communication. The Hague, The Netherlands: Mouton De Gruyter 2011.

 

Further reading

1.    Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018

2.    Zenderowski R., Koziński B., Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu Sp. z o.o.,  Warszawa 2016.

3.     Morreale S. P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

Notes


Modified by dr inż. Marzena Góralczyk (last modification: 27-05-2023 19:40)