SylabUZ

Generate PDF for this page

STRATEGIES OF THE LOCATION - course description

General information
Course name STRATEGIES OF THE LOCATION
Course ID 04.0-WZ-BezP-SL
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study National Security
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Paweł Szudra
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie tradycyjnych i współczesnych zasad opracowania strategii lokalizacji.

Prerequisites

Brak

Scope

Wprowadzenie do przedmiotu - istota lokalizacji.

Przedstawienie podstawowych pojęć i istoty strategii lokalizacji.

Rodzaje i funkcje strategii lokalizacji.

Strategie lokalizacji przedsiębiorstw.

Modele lokalizacji.

Konkurencyjność i atrakcyjność miejsca.

Czynniki lokalizacji przedsiębiorstw.

Struktura strategii lokalizacji.

Teaching methods

Metoda projektu, praca w laboratorium.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest opracowanie strategii lokalizacji  oraz obrona przez studenta sprawozdania z realizacji projektu.

Recommended reading

  1. Budner W., Lokalizacja przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2003.
  2. Godlewska-Majkowska H., Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013.
  3. Szudra P., Czynniki lokalizacji centrum logistycznego, W: Systemy logistyczne w gospodarowaniu - nowe trendy i kierunki zmian, Red. nauk. K. Witkowski, K. Huk, Z. Patora-Wysocka, Wydaw. Społecznej Akademii Nauk, Łódź 2019.

Further reading

  1. Korenik S., Słodczyk J. (red.), Podstawy gospodarki przestrzennej – wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  2. Kuciński K. (red.), Glokalizacja, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.
  3. Szudra P., Strategie lokalizacji przedsiębiorstw handlowych a rozwój miast, W: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, Nr 109.
  4. Szudra P., Innowacyjność w nowych nurtach teorii lokalizacji, W: XI Konferencja naukowa młodych ekonomistów - KNME. Gdańsk 2005, http://ekonom.univ.gda.pl/mikro/konferencja/referaty.htm
  5. Rogalska I., Perception of location factors by entrepreneurs and representatives of business environment Institutions, European Research Studies Journal Volume XXIII, Special Issue 1, 2020.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 28-05-2023 21:00)