SylabUZ

Generate PDF for this page

ENGLISH 2 - course description

General information
Course name ENGLISH 2
Course ID 09.0-WZ-LogP-JA2
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Jolanta Pacewicz Johansson
  • mgr inż. Mariola Szajna
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie języka obcego na poziomie B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.

 

Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.

Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.

Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie A2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Scope

1. Podejmowanie gości biznesowych (w restauracji, korporacyjne spotkania towarzyskie), łapówkarstwo, przygotowywanie harmonogramów/planów; 

2. Funkcjonowanie w biznesie: prowadzenie działalności gospodarczej, zagrożenia i wyzwania dla młodego przedsiębiorcy, organizacja pracy, tworzenie instrukcji i procedur, negocjowanie, typy wykresów, opisywanie wykresów, trendów i zmian;

3. Gospodarka: - opis aktualnej sytuacji ekonomicznej na świeci i w kraju (raport ekonomiczny), stopy procentowe, kursy wymiany walut, inwestycje zagraniczne, trendy w przemyśle i planowanie, export/import, 

4. Marketing: reklama, media społecznościowe, kampanie reklamowe,  skuteczność reklamy - zabieranie głosu w dyskusji (wyrażanie swojej opinii, zgadzanie się/niezgadzanie się  z opinią innych), przygotowanie prostej prezentacji, 

Teaching methods

Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Weryfikacja: uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów 

Recommended reading

angielski

Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate 3-rd Edition, Longman, 2010

Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate 3-rd Edition, Business English Practice File, Longman, 2010

Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate 3-rd Edition, Longman, 2010

Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate 3-rd Edition, Business English Practice File, Longman, 2010

English for Logistics, Grussendorf M., OUP, Oxford 2009 

niemiecki

Janiak T., Neumann G., Aus der Mark M., Meine Logistik, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2012 

Further reading

angielski

Johnson C. Intelligent Business, Pre-Intermediate, Longman, Harlow, 2006

Richardson K., Kavanagh M., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008

 

Notes


Modified by mgr inż. Mariola Szajna (last modification: 24-05-2023 12:44)