SylabUZ
Course name | ENGLISH 2 |
Course ID | 09.0-WZ-LogP-JA2 |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Logistics |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Opanowanie języka obcego na poziomie B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.
Znajomość języka obcego na poziomie A2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
1. Podejmowanie gości biznesowych (w restauracji, korporacyjne spotkania towarzyskie), łapówkarstwo, przygotowywanie harmonogramów/planów;
2. Funkcjonowanie w biznesie: prowadzenie działalności gospodarczej, zagrożenia i wyzwania dla młodego przedsiębiorcy, organizacja pracy, tworzenie instrukcji i procedur, negocjowanie, typy wykresów, opisywanie wykresów, trendów i zmian;
3. Gospodarka: - opis aktualnej sytuacji ekonomicznej na świeci i w kraju (raport ekonomiczny), stopy procentowe, kursy wymiany walut, inwestycje zagraniczne, trendy w przemyśle i planowanie, export/import,
4. Marketing: reklama, media społecznościowe, kampanie reklamowe, skuteczność reklamy - zabieranie głosu w dyskusji (wyrażanie swojej opinii, zgadzanie się/niezgadzanie się z opinią innych), przygotowanie prostej prezentacji,
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Weryfikacja: uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów
angielski
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate 3-rd Edition, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate 3-rd Edition, Business English Practice File, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate 3-rd Edition, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate 3-rd Edition, Business English Practice File, Longman, 2010
English for Logistics, Grussendorf M., OUP, Oxford 2009
niemiecki
Janiak T., Neumann G., Aus der Mark M., Meine Logistik, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2012
angielski
Johnson C. Intelligent Business, Pre-Intermediate, Longman, Harlow, 2006
Richardson K., Kavanagh M., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008
Modified by mgr inż. Mariola Szajna (last modification: 24-05-2023 12:44)