SylabUZ

Generate PDF for this page

ANALYSIS OF THE INTERNATIONAL MARKET - course description

General information
Course name ANALYSIS OF THE INTERNATIONAL MARKET
Course ID 14.3-WZ-LogD-ARM
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester summer term 2023/2024
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Łukasz Augustowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z prowadzeniem analiz na rynku międzynarodowym, z nastawieniem na działalność logistyczną przedsiębiorstwa. Ponadto celem jest wskazanie metod analizy rynkowej i ich implementacja do oceny korzyści i zagrożeń występujących na danych rynkach.

Prerequisites

Podstawy ekonomii.

Scope

Wykład: Rynek w aspekcie międzynarodowym. Formy organizacji rynków. Analiza rynków w aspekcie międzynarodowym.  Wspólne trendy rynkowe. Konwergencja procesów zachodzących na rynkach. Wybrane typy rynków w sakli międzynarodowej: rynek pracy, rynek rolny, branża TSL. Model grawitacji detalu Reilly'ego i jego zastosowania. Centra logistyczne i dystrybucyjne - strategia lokalizacji.

Teaching methods

Wykład: Wykład konwencjonalny.

Ćwiczenia: dyskusja, symulacje i projekcje, analiza prognoz, projekt, realizowanie zadań.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia (zaliczenia na ocenę) - warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach oraz otrzymanie pozytywnej oceny z projektu semestralnego/kolokwium

Wykład (egzamin) - warunkiem zaliczenia jest otrzymanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego.

Recommended reading

  1. Flejterski S., Wahl P. T., Ekonomia Globalna. Synteza, Difin, Warszawa 2003.
  2. (red.) Kisiel-Łowczyc A. B., Współczesna gospodarka światowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999.
  3. Rymarczyk J., Niemiec M., Wybrane międzynarodowe rynki towarowe, Arboretum.
  4. H. Mruk, Analiza rynku, PWE.
  5. Emrah Yayici, Business Analysis. Methodology Book, BA-WORKS, 2015.
  6. Helen Winter, The Business Analysis Handbook: Techniques and Questions to Deliver Better Business Outcomes, Kogan Page 2019.

Further reading

1. Lutostański M. J., Łebkowska A., Protasiuk M., Badanie rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Notes


Modified by mgr Łukasz Augustowski (last modification: 22-05-2023 23:45)