SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstrukcja obiektów ziemnych |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ISD-kon.ob.ziemn.02W-W-S15_pNadGen0MEE6 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Inżynieria środowiska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie podstawowej wiedzy o konstrukcjach, projektowaniu, wykonawstwie i eksploatacji obiektów ziemnych, ich roli gospodarczej i społecznej, a także - wpływie tych obiektów na środowisko przyrodnicze.
Formalne: zaliczenie przedmiotów - hydrologia, mechanika płynów, mechanika gruntów, ochrona wód.
Nieformalne: brak.
Program wykładów: Grunt jako materiał konstrukcyjny. Ziemne budowle hydrotechniczne. Zapory ziemne oraz obwałowania rzek i kanałów: rodzaje, typy i elementy konstrukcji. Zasadność budowy zbiorników przeciwpowodziowych i obwałowań rzek. Filtracja przez podłoże i korpus zapory (wału). Uszczelnienia hydrotechnicznych obiektów ziemnych. Materiały ziemne i geosyntetyki stosowane w konstrukcjach oraz technologie ich wbudowywania. Stateczność konstrukcji – przypadki i metody sprawdzania stateczności. Awaryjne zabezpieczenia, doraźna, odbudowa i modernizacja uszkodzonych budowli.
Program ćwiczeń projektowych: Koncepcja budowy zapory ziemnej z materiałów miejscowych, uwzględniająca: lokalizację, poziom piętrzenia, typ zapory, klasę obiektu i przepływy charakterystyczne. Opracowanie schematów i wykonanie obliczeń projektowych.
Metody podające: wykład problemowy i konwersatoryjny.
Metody poszukujące: ćwiczeniowo – praktyczne: metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia wykładu są pozytywne wyniki kontroli wiadomości przeprowadzone w formie ustalonej z prowadzącym zajęcia na początku wykładów (kolokwium zaliczeniowe, test, odpowiedź ustna).
Podstawą do zaliczenia ćwiczeń projektowych jest: obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowanie się do każdych zajęć oraz opracowanie, oddanie w terminie i zaliczenie projektu. Podstawą ustalenia oceny łącznej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,5 oceny z wykładu oraz 0,5 oceny z ćwiczeń projektowych.
Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku.
Ocena łączna ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,30 – dostateczny, od 3,30 do 3,69 – dostateczny plus, od 3,70 do 4,09 – dobry, od 4,10 do 4,49 – dobry plus, od 4,50 – bardzo dobry.
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-09-2016 14:52)