SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Grafika inżynierska |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-P-g.i.01-2014-L-S14_pNadGen1DB4E |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura krajobrazu |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Zapoznanie studentów z zasadami rysunku technicznego.
Formalne: zaliczenie przedmiotu Technologia informacyjna
Nieformalne: brak
Program wykładów:
Znormalizowane elementy rysunku technicznego; formaty arkuszy, pismo techniczne, rodzaje linii rysunkowych i ich zastosowanie; podziałki; tabliczki rysunkowe. Techniki kreślenia podstawowych konstrukcji geometrycznych (krzywe płaskie) z uwzględnieniem krzywych stopnia drugiego (elipsa, parabola, hiperbola). Przybory i materiały niezbędne do wykonywania rysunków technicznych. Oznaczenia stosowane w rysunku technicznym. Rodzaje rysunków technicznych. Skalowanie rysunków. Obliczanie objętości i powierzchni projektowanych obiektów Konstrukcje rysunkowe. Rzutowanie prostokątne. Metody rzutowania i ich wykorzystanie w praktyce inżynierskiej. Podstawowe wiadomości o wielościanach i powierzchniach. Przekroje, przebicia i przenikania wielościanów. Rysunek techniczny budowlany. Rysunek techniczny maszynowy. Widoki i przekroje części maszyn. Zasady wykonywania rysunków technicznych elementów architektury krajobrazu. Rysunki schematyczne instalacji stosowanych w architekturze krajobrazu. Grafika wektorowa i rastrowa. Pojęcie rozdzielczości. Powiększanie obrazu. Reprezentacja kolorów. Kanały alfa. Odcienie szarości. Korekcja gamma. Podstawy teorii koloru. Krzywe Beziera. Transformacje obiektów 2D. Zarządzanie barwą i profile kolorystyczne.
Program ćwiczeń
Podstawowe pojęcia (skala, plan, mapa itp.). Konwersja barw pomiędzy modelami RGB, CMY, HSL i HSV. - Wektorową reprezentacja obrazu dwuwymiarowego. Podstawowe transformacje obrazu wektorowego (obroty, przesunięcia, skalowanie itp.). Przeliczanie i skalowanie wartości współrzędnych pomiędzy różnymi obszarami.
Program ćwiczeń laboratoryjnych:
Pismo techniczne. Rzutowanie prostokątne elementów. Oznaczenia na rysunkach. Zasady wymiarowania. Rysunek odręczny. Kreskowanie. Techniki kreślenia podstawowych konstrukcji geometrycznych (krzywe płaskie) z uwzględnieniem krzywych stopnia drugiego (elipsa, parabola, hiperbola).
metody podające: wykład informacyjno- problemowy.
metody ćwiczeniowo-praktyczne: metoda projektu, laboratoryjna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen wszystkich elementów składowych kształcenia (uwzględniającą jako wagę liczbę godzin w poszczególnych elementach).
Limit osób w grupie laboratoryjnej: 14.
Zajęcia laboratoryjne w pracowni komputerowej
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-08-2016 18:04)