SylabUZ

Generate PDF for this page

INFORMATION TECHNOLOGIES - course description

General information
Course name INFORMATION TECHNOLOGIES
Course ID 11.3-WZ-EkoP-TI-W-S14_pNadGenMQWYW
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Krzysztof Witkowski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Rozpoznawanie technik informacyjnych we współczesnym społeczeństwie, podstawowych programów graficznych wykorzystywanych w grafice biznesowej, infografice, biznesie sieciowym, prezentacjach multimedialnych. Opisywanie metod wizualizacji informacji, sposobów prezentowania informacji z wykorzystaniem multimediów. Umiejętność formułowania i zaprojektowania infografiki w oparciu o wiedzę zdobytą podczas wykładów, laboratoriów. Umiejętność tworzenia i przetwarzania tekstu. Posługiwanie się arkuszami kalkulacyjnymi. Umiejętność obróbki i przygotowanie zdjęć cyfrowych do druku.

Prerequisites

Podstawowa znajomość obsługi komputera.

Scope

Podstawowe techniki informatyczne i informacyjne. Zasady przygotowywania prezentacji multimedialnych. Obsługa programów do grafiki wektorowej (np. CorelDRAW), grafiki bitmapowej (np. Adobe Photoshop), składów tekstów ciągłych (np. Microsoft Word), prezentacji multimedialnych (np. Microsoft PowerPoint), arkuszy kalkulacyjnych (np. Microsoft Excel), program bazodanowy (np. Microsoft Access). Infografika wybranej firmy województwa.

Teaching methods

Prezentacja programu w postaci pokazu multimedialnego z pracą studenta przy stanowisku komputerowym, praca w grupach, samodzielna praca z literaturą przedmiotu. Metoda projektu, symulacja, badania, giełda pomysłów, metody ekspresyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratorium – test wyboru w formie pisemnej w e-learningu na temat narzędzi oprogramowania (K_W01, K_K06, K_U02)(Corel Draw, Adobe Photoshop, Ms Word, Ms Excel, Ms PowerPoint (K_W09). 10 pytań zamkniętych, 2 pytania otwarte z progami punktowymi: 12 – 10 pkt – bdb, 9 – 8 pkt – db, 7 – 6 pkt – dost, 5 – 0 pkt – ndst.

Projekt - wykonanie prezentacji multimedialnej dla wybranej firmy w województwie lubuskim, min 10 slajdów (K_U04).

Ocenie podlega: kompozycja prezentacji, dobór koloru tła i tekstu, prawidłowa rozdzielczość użytych fotografii, prawidłowe zastosowanie paginowania slajdów oraz formatowanie tekstu, zastosowanie 3 efektów multimedialnych. Oddanie prowadzącemu prezentacji w formie drukowanej (materiały informacyjne) oraz elektronicznej (K_W01).

 

Wykład: zaliczenie pisemne, który będzie obejmować materiał z wykładów (K_W01) oraz zadanego materiału  (K_K04, K_K06).

 

Recommended reading

  1. Adobe Creative Team, Adobe InDesign CS2/CS2 PL. Oficjalny podręcznik, Helion, Gliwice 2006.
  2. Bain S., Wilkinson N., CorelDRAW 12: oficjalny podręcznik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2004.63
  3. Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Wydanie II zmienione, Wydawnictwo Aspra, Warszawa
  4. 2006.
  5. Grzeszczyk T. A., Systemy multimedialne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2004.
  6. Kopertowska M., Grafika menedżerska i prezentacyjna, Mikom, Warszawa 2004.
  7. Oberlan Ł., ABC Photoshop 7 Helion, Gliwice 2004.
  8. Ogórek B., CorelDRAW Graphics Suite 11 PL. Kompendium, Helion, Gliwice 2005.
  9. Osmańska-Furmanek W., Jędryczkowski J., Podstawy multimedialnych technologii informacyjnych, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Zielona Góra 1999.
  10. Rosch W.; tł. z ang., Biblia o multimediach, Intersoftland, Warszawa 1997.
  11. Rutkowski J., Multimedia: przetwarzanie cyfrowe obrazu i dźwięku, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1996.
  12. Szmit M., Informatyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003.

Waśko Z., Adobe Photoshop CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik, Gliwice 2009.

Further reading

  1. Kiełtyka L., Komunikacja w zarządzaniu: techniki, narzędzia, i formy przekazu informacji, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2002.
  2. Maciejowski T., Firma w Internecie: budowanie przewagi konkurencyjnej. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  3. Materska K., Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy = Information in the knowledge-based organizations, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 2007.
  4. Siewko M., Człowiek w pajęczynie: Internet jako zjawisko kulturowe, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2002.
  5. Zamoyski T., Rozpowszechnianie informacji, Wyd. CIĘTE, Warszawa 1969.
  6.  

Notes


Modified by dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ (last modification: 20-07-2016 09:41)