SylabUZ
Course name | SOCIAL RESPONSIBILITY IN BUSINESS |
Course ID | 04.9-WZ-ZarzD-SOB-S16 |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Management / Logistic management |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Przekazanie studentom wiedzy dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu jako elementu zarządzania współczesna organizacją.
brak
Wykład: Założenia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Rozwój idei CSR. Norma PN-ISO 26000:2012, cel i zakres, terminologia, zalecenia. Kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu. Odpowiedzialność za środowisko jako istotna część CSR. CSR jako element zrównoważonego rozwoju.
Ćwiczenia: Charakterystyka kluczowych obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, przykłady dobrych praktyk wdrażania projektów z zakresu CSR, społeczna odpowiedzialności biznesu jako instrument wdrażania idei zrównoważonego rozwoju, korzyści i bariery wdrażania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.
Wykład z elementami aktywizacji słuchaczy.
Ćwiczenia: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca w grupach, wystąpienie, praca z dokumentem źródłowym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Student zobowiązany jest do zaliczenia wykładu na ocenę. Zaliczenie wykładu otrzymuje student, który uzyska przynajmniej 60% poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte lub testowe sformułowane w kolokwium zaliczającym (K_W01, K_W4).
Aby zaliczyć ćwiczenia student zobowiązany jest:
a) przygotować prezentację multimedialną i wygłosić referat dotyczący problematyki CSR lub przygotować i przedstawić projekt działania z zakresu CSR (K_U04, K_K02, K_K05).
b) brać udział w dyskusjach oraz pracach grup podczas ćwiczeń (K_K02, K_K05).
Ocena z przedmiotu będzie średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z ćwiczeń i wykładu, przy założeniu, że obie oceny będą co najmniej dostateczne.
1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.
2. Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Diffin, Warszawa 2011.
3. Jonker J., Rudnicka A., Reichel J., Nowe horyzonty. Przewodnik po społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonym, CSR Impact i ODE Źródła, Łódź 2011.
4. Laszlo C., Firma zrównoważonego rozwoju, Studio Emka, Warszawa 2008
5. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, 2009.
6. Rudnicka A., CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska Sp.z o.o. 2012.
7. Smith N.C., G.Lenssen, Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Studio Emka, Warszawa 2009.
1. “CSR[4students]” – portal internetowy projektu edukacyjnego (http://www.csr.szczecin.pl/start).
2. “CSRInfo.org” – serwis internetowy organizacji promującej odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój (http://www.csrinfo.org/pl).
3. Centrum Społecznego Rozwoju, serwis internetowy organizacji (http://www.csr.biz.pl/).
4. Ćwik N., Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR, (http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/15%/20polskich_przykladow_II.pdf).
5. Ćwik N., Grzybek M., Saracyn B., 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu część II, (http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/15 polskich_przykladow_CSR_II.pdf).
6. Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej? (http://www.csrinfo.org/images/stories/publikacjedo2008/podrecznik_csr_filek_uokik_2006.pdf
7. Forum Odpowiedzialnego Biznesu; serwis internetowy organizacji (http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl).
8. Gasparski W., Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
9. Kuraszko I., Augustyniaka Sz., 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności (http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/15POLSKICHPRZYKLADOWCSR.pdf).
10. Odpowiedzialny biznes w Polsce – Raport coroczny publikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dostępny ze strony organizacji (http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl).
Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 21-09-2016 18:02)