SylabUZ

Generate PDF for this page

SOCIAL RESPONSIBILITY IN BUSINESS - course description

General information
Course name SOCIAL RESPONSIBILITY IN BUSINESS
Course ID 04.9-WZ-ZarzD-SOB-S16
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Management / Logistic management
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Monika Michalska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przekazanie studentom wiedzy dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu jako elementu zarządzania współczesna organizacją.

 

Prerequisites

brak

Scope

Wykład: Założenia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Rozwój idei CSR. Norma PN-ISO 26000:2012, cel i zakres, terminologia, zalecenia. Kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu. Odpowiedzialność za środowisko jako istotna część CSR. CSR jako element zrównoważonego rozwoju.

 

Ćwiczenia: Charakterystyka kluczowych obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, przykłady dobrych praktyk wdrażania projektów z zakresu CSR, społeczna odpowiedzialności biznesu jako instrument wdrażania idei zrównoważonego rozwoju, korzyści i bariery wdrażania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.

Teaching methods

Wykład z elementami aktywizacji słuchaczy.

Ćwiczenia: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca w grupach, wystąpienie, praca z dokumentem źródłowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Student zobowiązany jest do zaliczenia wykładu na ocenę. Zaliczenie wykładu otrzymuje student, który uzyska przynajmniej 60% poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte lub testowe sformułowane w kolokwium zaliczającym (K_W01, K_W4).

Aby zaliczyć ćwiczenia student zobowiązany jest:

a)   przygotować prezentację multimedialną i wygłosić referat dotyczący problematyki CSR lub przygotować i przedstawić projekt działania z zakresu CSR (K_U04, K_K02, K_K05).

b)   brać udział w dyskusjach oraz pracach grup podczas ćwiczeń (K_K02, K_K05).

Ocena z przedmiotu będzie średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z ćwiczeń i wykładu, przy założeniu, że obie oceny będą co najmniej dostateczne.

Recommended reading

1.     Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.

2.     Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Diffin, Warszawa 2011.

3.     Jonker J., Rudnicka A., Reichel J., Nowe horyzonty. Przewodnik po społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonym, CSR Impact i ODE Źródła, Łódź 2011.

4.     Laszlo C., Firma zrównoważonego rozwoju, Studio Emka, Warszawa 2008

5.     Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, 2009.

6.     Rudnicka A., CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska Sp.z o.o. 2012.

7.     Smith N.C., G.Lenssen, Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Studio Emka, Warszawa 2009.

Further reading

1.      “CSR[4students]” – portal internetowy projektu edukacyjnego (http://www.csr.szczecin.pl/start).

2.      “CSRInfo.org” – serwis internetowy organizacji promującej odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój (http://www.csrinfo.org/pl).

3.      Centrum Społecznego Rozwoju, serwis internetowy organizacji (http://www.csr.biz.pl/).

4.      Ćwik N., Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR, (http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/15%/20polskich_przykladow_II.pdf).

5.      Ćwik N., Grzybek M., Saracyn B., 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu część II, (http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/15           polskich_przykladow_CSR_II.pdf).

6.      Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej? (http://www.csrinfo.org/images/stories/publikacjedo2008/podrecznik_csr_filek_uokik_2006.pdf

7.      Forum Odpowiedzialnego Biznesu; serwis internetowy organizacji (http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl).

8.      Gasparski W., Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

9.      Kuraszko I., Augustyniaka Sz., 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności (http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/15POLSKICHPRZYKLADOWCSR.pdf).

10.    Odpowiedzialny biznes w Polsce – Raport coroczny publikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dostępny ze strony organizacji (http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl).

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 21-09-2016 18:02)