SylabUZ

Generate PDF for this page

Placement in III eduaction stage - course description

General information
Course name Placement in III eduaction stage
Course ID 05.3-WA-EASPD-PRE3-Ć-S14_pNadGenTC424
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to Master of Arts degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Pasterniak-Kobyłecka, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z funkcjonowaniem gimnazjum, realizacją jego zadań, organizacją pracy wychowawczo-opiekuńczej. Przygotowanie do prowadzenia lekcji wychowawczej, diagnozowania trudności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Doskonalenie umiejętności współdziałania z pedagogiem, psychologiem szkolnym, rodzicami uczniów.

Prerequisites

Zaliczenie praktyki z I i II etapu edukacji.

Scope

Organizacja pracy szkoły. Obserwacja czynności podejmowanych przez nauczycieli i uczniów oraz interakcji w klasie szkolnej. Trudności wieku dorastania; diagnoza, terapia (spotkanie z pedagogiem i psychologiem szkolnym). Praca z uczniem zdolnym. Przygotowanie i prowadzenie lekcji wychowawczej. Podejmowanie indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły. Przygotowanie scenariusza spotkania z rodzicami.

Teaching methods

Zespół metod praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie przez studenta w teczce dokumentacji z praktyki (dokumentacja dotycząca pracy szkoły, protokół z obserwacji lekcji, zajęć pozalekcyjnych lub zebrania z rodzicami, przygotowane pomoce dydaktyczne, wywiad z uczniem, nauczycielem lub pedagogiem szkolnym, własny konspekt lekcji wychowawczej i inne).

Recommended reading

  1. Szkolne dokumenty (Statut szkoły, Program profilaktyczno-wychowawczy szkoły, Regulamin ewaluacji z zachowania, dzienniki, itp.).

  2. King G., Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, tłum. J. Bartosik, GWP, Gdańsk 2003.

  3. Speck O., Być nauczycielem Trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturalnych, tłum. E. Cieślik, GWP, Gdańsk 2005.

  4. Psychologia rozwoju człowieka, t.3, red. B. Harwas-Napierała, PWN, Warszawa 2002.

Further reading

  1. Chętkowski D., Nauczycielskie perypetie (o wojnie wszystkich ze wszystkimi), GWP, Gdańsk 2010.

  2. Herbert M., Kiedy dziecko i jego rodzice potrzebują pomocy, tłum. M. Polaszewska-Nicke, GWP, Gdańsk 2007.

  3. Herbert M., Rozwój społeczny ucznia. Poznanie potrzeb i problemów dzieci w okresie dorastania, tłum. E. Jusewicz-Kalter, GWP, Gdańsk 2004.

  4. Kobyłecka E., Nauczyciele i uczniowie gimnazjum wobec wyboru wartości. Między pewnością a zwątpieniem, Wyd. UZ, Zielona Góra 2009.

Notes


Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 16-09-2016 21:12)