SylabUZ
Course name | Placement in III eduaction stage |
Course ID | 05.3-WA-EASPD-PRE3-Ć-S14_pNadGenTC424 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to Master of Arts degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie z funkcjonowaniem gimnazjum, realizacją jego zadań, organizacją pracy wychowawczo-opiekuńczej. Przygotowanie do prowadzenia lekcji wychowawczej, diagnozowania trudności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Doskonalenie umiejętności współdziałania z pedagogiem, psychologiem szkolnym, rodzicami uczniów.
Zaliczenie praktyki z I i II etapu edukacji.
Organizacja pracy szkoły. Obserwacja czynności podejmowanych przez nauczycieli i uczniów oraz interakcji w klasie szkolnej. Trudności wieku dorastania; diagnoza, terapia (spotkanie z pedagogiem i psychologiem szkolnym). Praca z uczniem zdolnym. Przygotowanie i prowadzenie lekcji wychowawczej. Podejmowanie indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły. Przygotowanie scenariusza spotkania z rodzicami.
Zespół metod praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie przez studenta w teczce dokumentacji z praktyki (dokumentacja dotycząca pracy szkoły, protokół z obserwacji lekcji, zajęć pozalekcyjnych lub zebrania z rodzicami, przygotowane pomoce dydaktyczne, wywiad z uczniem, nauczycielem lub pedagogiem szkolnym, własny konspekt lekcji wychowawczej i inne).
Szkolne dokumenty (Statut szkoły, Program profilaktyczno-wychowawczy szkoły, Regulamin ewaluacji z zachowania, dzienniki, itp.).
King G., Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, tłum. J. Bartosik, GWP, Gdańsk 2003.
Speck O., Być nauczycielem Trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturalnych, tłum. E. Cieślik, GWP, Gdańsk 2005.
Psychologia rozwoju człowieka, t.3, red. B. Harwas-Napierała, PWN, Warszawa 2002.
Chętkowski D., Nauczycielskie perypetie (o wojnie wszystkich ze wszystkimi), GWP, Gdańsk 2010.
Herbert M., Kiedy dziecko i jego rodzice potrzebują pomocy, tłum. M. Polaszewska-Nicke, GWP, Gdańsk 2007.
Herbert M., Rozwój społeczny ucznia. Poznanie potrzeb i problemów dzieci w okresie dorastania, tłum. E. Jusewicz-Kalter, GWP, Gdańsk 2004.
Kobyłecka E., Nauczyciele i uczniowie gimnazjum wobec wyboru wartości. Między pewnością a zwątpieniem, Wyd. UZ, Zielona Góra 2009.
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 16-09-2016 21:12)