SylabUZ

Generate PDF for this page

The basic knowledge of multimedia - course description

General information
Course name The basic knowledge of multimedia
Course ID 03.4-WA-MalP-MEDI-Ć-S14_pNadGenDG6KF
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Dziuba
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

- przygotowanie studenta do tworzenia szeroko rozumianego cyfrowego obrazu graficznego (o różnym  zastosowaniu, funkcji, formie itd),

- łączenie różnych typów obrazowania z wjściem w przestrzeń i obrazem ruchomym włącznie

- twórcze eksperymentowanie z obrazem,

- zasadne wykorzystanie charakterystycznych cech  języka cyfrowego  w konkretnych realizacjach odpowiadajacych założeniem idei artystycznej,

- rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej,

- budowanie świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności,

- umiejętność konstruowania idei artystycznych

- rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych

- doskonalenie cyfrowego warsztatu graficznego ( ćwiczenia i zadania pozwalające poznać możliwości rastrowych programów graficznych - Photoshop )

- twórcze i świadome posługiwanie się warsztatem cyfrowym ( poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech  cyfrowego warsztatu graficznego )

 

 

 

Prerequisites

Znajomość zasad kompozycji. Dobrze widziana podstawowa wiedza z zakresu: grafiki warsztatowej i projektowej oraz  podstawowa znajomość programów graficznych  pakietu Adobe Suite

Scope

Szerokie myslenie o obrazie- konstruowanie obrazu graficznego w przestrzeni wirtualnej komputera – jak i również poza nim.

Łączenie różnych typów działań np. obraz statyczny z obrazem ruchomym, obiekt, instalacja.

Poruszanie się w obszarach szeroko rozumianych zagadnieniach  graficznych związanych z  artystyczną grafiką cyfrową.

Skanowanie, fotografowanie  jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej.

Możliwość łączenie tradycyjnych technik graficznych z drukiem cyfrowym.

Warsztat cyfrowy jako inspiracja.

Proces przygotowania pliku do druku wielkoformatowego.

Metody druku cyfrowego.                                             

Podłoża stosowane w artystycznym druku cyfrowym

Druk finalny i  druk próbny  uwzgledniający  metody eksperymentalne.

 

Teaching methods

Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje które przede wszystkim mają charakter dyskusji oraz  krótkich wykładów czy warsztatów.

Student realizuje konkretne zadania- projekty i na bieżąco przedstawia je do korekty (również możliwość  konsultacji mailowej).

Ostatecznym etapem  jest fizyczna realizacja projektu  np. wydruk, obiekt, instalacja, projekcja.

Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Bieżące  konsultacje oraz  tzw.przeglądy robocze.

Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną)  odbywa się na podstawie konkretnej realizacji projektów  w formie wydruku, projekcji, instalacji itp. spójnego cyklu prac.

Na finalną ocenę składają się:obecność i aktywność na zajęciach, osiągnięte wyniki, zaangażowanie w przebieg procesu dydaktycznego.

Skala ocen: 2 do 5

Recommended reading

1.      Katalogi z konkursów i wystaw, min: 5 -9 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznan 2007, 2009, 2011, 2013, 2015

2.      ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach

3.      7 - 8 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009 I 2012, BWA Katowice

4.      9 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2015, Muzeum Śląskie w Katowicach, Katowice

5.      Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012

6.    Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015

7.    Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015 Galeria Sztuki Wozownia

8.    Międzynarodowe  Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014

9.    Podreczniki  do  programów graficznych min:

    Adobe  Photoshop CS5/CSP PL , Helion, 2011, Po prostu Photoshop CS5/CSP PL, Helion 2011, Elaine Weinmann, Peter Lourekas

10.    Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg,Stentor, Warszawa 2005

11.    ,,Digital art”,  Christiane Paul, Thames& Hudson world of art ,2003

12.    ,,Printmaking at the edge’’ Richard Noice, 2006

13.    ,,Colour in art ‘’ John Gage ,Thames& Hudson world of art, 2006

14.    „Grafika współczesna :Między unikatem a elektroniczną kopią: referaty z sesji naukowej zorganizowanej w ramach programu Międzynarodowego Triennale Grafiki Kraków, 1999

15.    „Zastosowanie druku cyfrowego w praktyce grafiki artystycznej” Prof. A. Romaniuk ASP Katowice 2002

16.    Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006

17.    R.W.Kluszczyński, Sztuka Interaktywna-Od dzieła –instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010

18.    Interaktywne Media Sztuki,red A. Porczak, ASP Kraków 2009

19.    Estetyka cyfrowa, N.Bolz, przeł J.Ostaszewski, red.A. Gwóźdź

20.    Sztuka i iluzja, B.Gombrich, PWN,Warszawa 1984

21.    Punkt,linia,płaszczyzna, W.Kandinsky, Warszawa 1989

28.    Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg,  ,Stemtor, Warszawa 2005

29.    Sztuka i percepcja wzrokowa, R.Arnheim,PWN,Warszawa 1979


Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”

Further reading

1.       Czasopisma: ,,Arteon”  „Format” ,,2+3D",,,Notes", ,,Autoportret’’ Exit’’ ‘’Grafia (2004-2008)

2.      Strony www:

-  www:triennial.cracow.pl (Stowarzyszenie Miedzynarodowe Triennale Grafiki- Kraków)

-  www:icondata.trienial.cracow.pl  (wirtualne muzeum współczesnej grafiki)

-  www:polishprintmaking.com

- www:arteon.pl

- www:obieg.pl

3.      ,,Namietnosci i inne przypadki, /Izabella Gustowska: Passions and Other Cases, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2001,

4.    ,,Społeczeństwo informacyjne, Cyberkultura. Sztuka, Multimediów,    R.W.Kluszczyński ,   Rabid, Kraków 2001,

5.    ,,Skanowanie cyfrowe dla profesjonalistów", Busch David D.

6.    ,,Sztuka i percepcja wzrokowa” Rudolf Arnheim

7.    ,,KOLOR  kurs dla artystów i projektantów” David Hornung, Universitas, 2009

8.    ,,Contemporary graphic art. in Poland”R. Noyce– Craftsman House – 1997

9.    Wprowadzenie w problematykę widzenia, WFP,ASP Kraków,Jan Pamuła

10.    Główne kontrowersje estetyki współczesnej,B.Dziemidok

 

Notes


Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 05-09-2016 17:27)