SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma Worskshop - course description

General information
Course name Diploma Worskshop
Course ID 03.0-WA-MalP-DYPL-Ć-S14_pNadGenAA5PD
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 9
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ryszard Woźniak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 105 7 - - Credit with grade

Aim of the course

Rozpoznanie i rozwinięcie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta. Zapoznanie go z podstawowymi technikami malarskimi oraz sposobami obrazowania w wybranej technice malarskiej. Rozwinięcie umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym tworzenie oryginalnych utworów w wybranej technice. Nauczenie podstawowych pojęć opisujących właściwości formy plastycznej i określeń technicznych związanych z malowaniem. Rozwinięcie zrozumienia związków łączących formę i treść utworu plastycznego.
Rozwinięcie umiejętności doboru plastycznych środków wyrazu do podejmowanego zadania lub tematu. Przygotowanie studenta do samodzielnej analizy zadań studyjnych do pozyskiwania niezbędnych informacji oraz do samodzielnego opracowywania koncepcji wykonawczej dzieła.

Prerequisites

Pomyślne przejście procesu rekrutacji.

Scope

Analityczna obserwacja natury znajdująca zastosowanie w różnych zadaniach o charakterze studyjnym, takich jak: szkic studyjny, studium postaci, portret i autoportret, studium martwej natury, studium wnętrza, studium pejzażu, studium ruchu. Ćwiczenia z zakresu interpretacji obserwowanej natury. Tworzenie kompozycji na zadany temat, odnoszący się do elementów składowych formy dzieła malarskiego, takich jak: barwa i gama barwna, kontrast, światło, nasycenie, walor, rytm i ruch, mocne punkty kompozycji, faktura, iluzja przestrzeni itp.. Praktyczne poznawanie podstawowych materiałów i narzędzi malarskich realizowane równolegle, w toku ćwiczeń.

Teaching methods

Zadania tematyczne realizowane pod kierunkiem pedagoga. Konsultacje podczas bieżących zajęć w miarę potrzeby studenta. Omawianie ukończonych prac indywidualnie i w trakcie dyskusji w szerszym gronie. Przeglądy prac o charakterze roboczym, w trakcie semestru. Przegląd podsumowujący na zakończenie semestru.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność i aktywność w trakcie zajęć w pracowni. Udział we wszystkich okresowych i końcowych przeglądach prac. Posiadanie adekwatnej do ilości zadań, ilości realizacji.

Recommended reading

Techniki wielkich mistrzów malarstwa, wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004.

Further reading

W zależności od potrzeb, ustala prowadzący pracownię malarską.

Notes

Gwarancją osiągnięcia porównywalnych efektów kształcenia u różnych studentów jest indywidualne podejście pedagoga do każdego ucznia. Tylko podejście uwzględniające aktualne możliwości i ograniczenia studenta umożliwia jego szybki rozwój. Wymaga to elastycznego podejścia do rytmu pracy nad zadaniami i do ich kolejności. Z drugiej strony aby wykorzystać potencjał najzdolniejszych istnieje często konieczność pomijania niektórych elementów programu kształcenia, aby umożliwić studentom samodzielny rozwój. 


Modified by dr hab. Ryszard Woźniak, prof. UZ (last modification: 27-08-2016 15:57)