SylabUZ

Generate PDF for this page

Strategic Management - course description

General information
Course name Strategic Management
Course ID 06.9-WM-ZIP-D-01_15Ć_pNadGenBDHPO
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Management and Production Engineering / Logistics Management
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Głównym skutkiem kształcenia będzie poznanie metod i narzędzi analizy strategicznej oraz istoty formułowania i wdrażania strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

Prerequisites

Mikroekonomia, Podstawy zarządzania.

Scope

Przedmiot stanowi kompleksowe ujęcie znaczenia prowadzenia analizy strategicznej oraz formułowania strategii rozwoju dla przedsiębiorstwa. Pojęcie, geneza i rozwój zarządzania strategicznego, etapy zarządzania strategicznego, metodyka planowania strategicznego, wybrane metody i narzędzia analizy strategicznej: analiza otoczenia dalszego i bliższego (metoda Benchmarking, metoda 5 sił Portera, metoda PEST), analiza potencjału przedsiębiorstwa (cykl życia produktu, metody portfelowe: Macierz McKinsey’a, Macierz Hofer’a, Macierz BCG, analiza SWOT, bilans strategiczny), analiza SPACE. Przewaga konkurencyjna firmy: kluczowe kompetencje, rywalizacja w sektorze, mapa grup strategicznych, koncepcja gron, propozycja aliansów strategicznych dla firmy. Źródła informacyjne analizy strategicznej: budowanie i ochrona systemu informacji strategicznej w przedsiębiorstwie. Proces formułowania i wdrażania strategii rozwoju.

W ramach ćwiczeń opracowywane są następujące zagadnienia:

  •          analiza otoczenia dalszego i bliższego: metoda Benchmarking, metoda 5 sił Portera, metoda PEST,
  •          analiza potencjału przedsiębiorstwa (cykl życia produktu, metody portfelowe: Macierz McKinsey’a, Macierz Hofer’a, Macierz BCG, bilans strategiczny),
  •          analiza SWOT, analiza SPACE
  •          Przewaga konkurencyjna firmy: kluczowe kompetencje, rywalizacja w sektorze, mapa grup strategicznych, koncepcja gron, propozycja aliansów strategicznych dla firmy.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny. Ćwiczenia.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Recommended reading

  • Managing Knowledge Workers - Value Assesment, Methods, and Application tools, J.Patalas-Maliszewska, Springer Verlag, 2013
  • Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w aspekcie zarzadzania Wiedzą, J.Patalas-Maliszewska, S.Kłos Oficyna Wydaw. Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2008  Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody. Red. R. Krupski Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu wyd. 5 - 2003

Further reading

Notes


Modified by prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska (last modification: 12-09-2016 11:19)