SylabUZ

Generate PDF for this page

Painting Forms in the Illustration - course description

General information
Course name Painting Forms in the Illustration
Course ID 03.1-WA-MalarP-FMwI-S16
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest z jest rozwijanie i utrwalanie u studentów umiejętności zwięzłego wyrażania własnych koncepcji i wizji artystycznych w formie ilustracji lub komiksu. Student zna i rozumie warsztat twórczy i wykorzystuje go do budowy obrazu. Jest świadomy funkcji koloru, materii malarskiej, struktury, światła. Przedmiot kształci umiejętność szkicowego malowania z pamięci, która pozwoli odtwarzać różne formy w sposób poprawny bez posługiwania się dokumentacją i modelem. Naszym celem jest stworzenie warunków w których student swobodnie dobiera środki artystycznego wyrazu, swobodnie dobiera dyscypliny pokrewne malarstwu i innym dziedzinom sztuki w celu tworzenia prac o charakterze interdyscyplinarnym. Naszym zdaniem bardzo istotnym aspektem jest również uwrażliwienie studenta na znajomość środków, dysponowanie umiejętnościami rzemiosła oraz na świadomość w podejmowaniu decyzji.

Prerequisites

Kompetencje rysunkowe i malarskie

Scope

Zakres tematyczny przedmiotu kładzie nacisk na równowagę umiejętności łączenia technik oraz ich adekwatnego wykorzystania we własnych kreacjach artystycznych. Punktem wyjścia w jest podejście do malarstwa jako dyscypliny asymilującej szeroki wachlarz dostępnych środków wypowiedzi artystycznej przy biegłym opanowaniu współczesnych środków kształtowania obrazu. Realizacja prac z zakresu ilustracji i komiksu w kontekście zaproponowanych tematów.

Teaching methods

Ćwiczenia obejmują tematy związków przedstawianych malarskich treści z przekazem wizualnym. Metody kształcenia zmierzają do interpretowania przez studenta różnych zagadnień na język ilustracji, przez pracę z różnorodnymi rodzaju tekstami. Student przyswaja umiejętność ilustrowania beletrystyki, tekstów poetyckich oraz artykułów publicystycznych z uwzględnieniem różnych formatów ilustracji podyktowanych typografią wydawnictwa. Nauka spójności formalnej i ikonicznej w zakresie cyklu ilustracji.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą oceny jest realizacja tematów, które zmierzają do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia. Indywidualne korekty w trakcie realizacji zadań, rozmowy konsultacje

Recommended reading

A. Banach, O ilustracji, Kraków: Wydawnictwo M. Kot, 1950

J. Wiercińska, Sztuka i książka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1986

Encyklopedia wiedzy o książce, red. A. Birkenmajer, B. Kocowski, J. Trzynadlowski, Ossolineum, Wrocław– Warszawa–Kraków 1971

A. Saj, Pismo sztuki, [w:] Pismo sztuki, Akademia Sztuk Pięknych, Wrocław 2003

Further reading

S. Szuman, Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży, Kraków 1951

W. Kaczorowski, Ilustracja (poza)książkowa, [w:] Współczesna polska sztuka książki: ilustracja, red. H. Kocańda-Kołodziejczyk i K. Lipka-Sztarbałło, ZPAP, Okręg Warszawski, 2000

Czasopisma:

Arteon, Exit, Artluk, Format, Obieg

Magazyny: 2+3D, Print, Graphis, Novum

Katalogi z wystaw, przeglądów, konkursów graficznych (biennale, triennale itp.)

 

Inne źródła:

Strony internetowe;

Muzea świata, Galerie Sztuki Współczesnej, autorskie strony artystów.

A. Lipińska, Muzeum ilustracji książkowej, Bibliotekarz Lubuski, 2009

http://www.polskailustracjadladzieci.pl

http://www.swiatkomiksu.pl/

 

Notes


Modified by dr Jarosław Jeschke (last modification: 10-09-2016 22:15)