SylabUZ

Generate PDF for this page

INFORMATION TECHNOLOGIES - course description

General information
Course name INFORMATION TECHNOLOGIES
Course ID 11.3-WZ-BezP-TI-S16
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study National Security
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Rozpoznawanie technik informacyjnych we współczesnym społeczeństwie. Umiejętność tworzenia i przetwarzania tekstu. Posługiwanie się arkuszami kalkulacyjnymi. Umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnych.

Prerequisites

Podstawowa znajomość obsługi komputera.

Scope

Podstawowe techniki informatyczne i informacyjne. Zasady przygotowywania prezentacji multimedialnych. Obsługa programów do składów tekstów ciągłych (np. Microsoft Word), prezentacji multimedialnych (np. Microsoft PowerPoint), arkuszy kalkulacyjnych (np. Microsoft Excel), program bazodanowy (np. Microsoft Access). 

Teaching methods

Prezentacja programu w postaci pokazu multimedialnego z pracą studenta przy stanowisku komputerowym, praca w grupach, samodzielna praca z literaturą przedmiotu. Metoda projektu, symulacja, badania, giełda pomysłów, metody ekspresyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratorium – test wyboru w formie pisemnej w e-learningu na temat narzędzi oprogramowania.

Projekt - wykonanie prezentacji multimedialnej, min 10 slajdów.

 

Recommended reading

 

  1. Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Wydanie II zmienione, Wydawnictwo Aspra, Warszawa 2006.
  2. Grzeszczyk T. A., Systemy multimedialne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2004.
  3. Kopertowska M., Grafika menedżerska i prezentacyjna, Mikom, Warszawa 2004.
  4. Osmańska-Furmanek W., Jędryczkowski J., Podstawy multimedialnych technologii informacyjnych, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Zielona Góra 1999.
  5. Rosch W.; tł. z ang., Biblia o multimediach, Intersoftland, Warszawa 1997.
  6. Szmit M., Informatyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003.

Further reading

  1. Kiełtyka L., Komunikacja w zarządzaniu: techniki, narzędzia, i formy przekazu informacji, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2002.
  2. Maciejowski T., Firma w Internecie: budowanie przewagi konkurencyjnej. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  3. Materska K., Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy = Information in the knowledge-based organizations, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 2007.
  4. Siewko M., Człowiek w pajęczynie: Internet jako zjawisko kulturowe, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2002.
  5. Zamoyski T., Rozpowszechnianie informacji, Wyd. CIĘTE, Warszawa 1969.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 10-05-2017 14:52)