SylabUZ

Generate PDF for this page

Placement- I education stage - course description

General information
Course name Placement- I education stage
Course ID 03.2-WA-EASMP-PRE1-Ć-S14_pNadGenZ1WT0
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Łuczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

W trakcie praktyki kształtowane są kompetencje opiekuńczo-wychowawcze w nauczaniu zintegrowanym, w szczególności poznanie realizowanych w kl. I – III zadań,

sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, a także prowadzonej dokumentacji w szkole.

Prerequisites

Ogólne przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne.

Scope

  • ZAKRES TEMATYCZNY PRZEDMIOTU DOTYCZY:
  • Zorganizowanej i podejmowanej spontanicznie aktywności formalnych i nieformalnych grup uczniów,
  • Aktywności poszczególnych uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • Sposobu integrowania przez opiekuna praktyk różnej działalności, w tym opiekuńczo-wychowawczej,
  • Dynamiki grupy, ról pełnionych przez uczestników grupy, zachowania i postaw dzieci.
  • Współdziałanie z opiekunem praktyk w:
  • Sprawowaniu opieki i nadzoru nad grupą oraz zapewnianiu bezpieczeństwa,
  • Prowadzeniu zorganizowanych zajęć wychowawczych.
  • Ponadto:
  • Samodzielne prowadzenie działań opiekuńczo-wychowawczych wobec grupy i poszczególnych uczniów,
  • Organizowanie pracy uczniów w grupach zadaniowych,
  • Prowadzenie dokumentacji praktyki,
  • Konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną,
  • Konsultacje z opiekunem praktyki w celu omawiania obserwowanych sytuacji i przeprowadzonych działań.

Teaching methods

Metody:

  • problemowo-odtwórcza,
  • problemowo-analityczna,
  • metody podające,
  • poszukujące,
  • waloryzacyjne.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

·      Przygotowanie planów i konspektów zajęć muzycznych z elementami terapii dla uczniów klas I - III.

·      Przygotowanie, przeprowadzenie i omówienie z opiekunem praktyki zrealizowanego materiału (ocena, uwagi, spostrzeżenia, wnioski).

·      Ponadto w ramach praktyki: zorganizowanie i przygotowanie przedstawienia edukacyjnego (grupowo lub indywidualnie), projektu multimedialnego, koncertu, konkursu, gier, itp.

Recommended reading

  1. Red. K. Kaleta, J. Mróz, Psychologiczne aspekty trudności w wychowaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania, ZNP, Kielce 2010.
  2. T. Szlendak, Socjologia rodziny: ewolucja, historia, zróżnicowanie, PWN, Warszawa 2010.
  3. D. C. Philips, J. F. Soltis, Podstawy wiedzy o nauczaniu, Gdańsk 2003.
  4. K. Konarzewski, Jak wykonać badania oświatowe: metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
  5. M. Partyka, Zdolni, utalentowani, twórcy: poradnik dla pedagogów, psychologów i rodziców, Warszawa 1999.
  6. B. Hornowski, Rozwój inteligencji i uzdolnień specjalnych, WSiP, Warszawa 1978.
  7. E. Frołowicz, Aktywność muzyczna a zmiany rozwojowe dziecka, Gdańsk 2012r.

 

Further reading

1.       B. Potocka, L. Nowak, Projekty edukacyjne: poradnik dla nauczycieli, Kielce 2002.

2.       K. Witerska, Dramat na różnych poziomach kształcenia, Łódź 2010.

3.       M. Babiuch, Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów, Warszawa 2002.

4.       H. P. Nolting, Jak zachować porządek w klasie, Gdańsk 2004.

5.       G. King, Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, Gdańsk 2003.

6.       K. Schaeffer, Nauczyciel w szkole – jak przeżyć szkołę, Gdańsk 2008.

7.       Muzykoterapia Polska, tom I, Nr 3-4, 2002.

Notes


Modified by dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (last modification: 18-11-2016 10:25)