SylabUZ

Generate PDF for this page

Praktyka wykonawcza - course description

General information
Course name Praktyka wykonawcza
Course ID 03.2-WA-EASMP-PW-Ć-S15_pNadGen0XCZ9
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ryszard Zimnicki
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

doskonalenie umiejętności wykonawczych w wybranej przez studenta dyscyplinie wykonawczej  /śpiew, gra na instrumencie innym niż fortepian/

Prerequisites

deklaracja studenta wyboru instrumentu do przedmiotu Praktyka wykonawcza

zdany egzamin z przedmiotu Fortepian /po semestrze 4/

Scope

- praca nad elementami techniki, poszerzanie warsztatu wykonawczego /precyzja, niuanse artykulacyjne, intonacja, itp./

-poszerzanie znajomości repertuaru związanego z wybranym instrumentem

- kształtowanie wyobraźni artystycznej z powiązaniem do poczucia stylu, wrażliwości estetycznej, smaku artystycznego

- kameralistyka wokalna i instrumentalna, praca z akompaniamentem

- przygotowywanie do występów publicznych, rozwijanie odporności estradowej

Teaching methods

pokaz, ćwiczenie z pedagogiem, ćwiczenie indywidualne, występy publiczne, analiza wykonań publicznych, analiza dokonań fonograficznych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

obecność i aktywność na zajęciach

systematyczne opanowywanie problematyki i zakresu materiału wyznaczanego przez pedagoga

udział w występach publicznych  / zaliczenia publiczne, przeglądy klasowe, audycje, koncerty , itp./

Recommended reading

w zakresie gry na instrumencie

szkoły, etiudy, ćwiczenia gry na wybranym przez studenta instrumencie, np.:

  1. E.Towarnicki  Szkoła na flet,
  2. R.Williams Szkoła na trąbkę,
  3. P.Baron Etiudy jazzowe na saksofon,
  4. R.Schmar Gamy i pasaże na wiolonczelę,
  5.  J.Powroźniak Szkoła gry na gitarę,
  6. M.Dupre Methode du Orgue,
  7.  Z. Janke - Studium gam na skrzypce

w zakresie śpiewu

  1. Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
  2. Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
  3. Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
  4. Tarasiewicz B., Potyczki z tremą. Koncert jako metoda aktywizowania pracy studenta, w: Media i metody wspomagające jakość kształcenia, red. K. Jankowski, B. Sitarska, C. Tkaczuk, Siedlce 2005

 

Further reading

w zakresie gry na instrumencie

  1. Repertuar na instrument wybrany przez studenta, obejmujący kompozycje z okresu baroku i klasycyzmu, dostosowany do stopnia zaawansowania muzycznego i technicznego studenta, np.: J. Ph. Rameau Tamburyn na flet, J. S. Bach - Suity na wiolonczelę, skrzypce solo,H. Purcell – utwory na trąbkę, J. S .Bach - utwory organowe, W. A .Mozart– koncerty na flet, klarnet, skrzypce
  2. Repertuar na instrument wybrany przez studenta, obejmujący kompozycje z okresu romantyzmu , XX- XXI w., dostosowany do stopnia zaawansowania muzycznego i technicznego studenta, np.:G. Faure Kołysanka na flet, H. Wieniawski – utwory na skrzypce, St. Moniuszko Polonez z opery Hrabina na wiolonczelę, G. Young – utwory na organy, M.Linnemann  - Ragtime na gitarę, Ch.Parker –standardy jazzowe, J.Morello New Directions In Rhythm, itp.

w zakresie śpiewu

  1. Martienssen-Lohmann F., Kształcenie głosu śpiewaka, Kraków 1953
  2. Bregy E., Elementy techniki wokalnej, Warszawa 1974
  3. Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży, Warszawa 1997

Notes


Modified by dr hab. Ryszard Zimnicki (last modification: 11-01-2017 16:09)