SylabUZ
Course name | Ear Training |
Course ID | 03.2-WA-JiMEP-KSL-Ć-S14_pNadGen1EGU8 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Rozwój wrodzonych i nabytych dyspozycji słuchowych ukierunkowany na uzyskanie biegłości w operowaniu materiałem muzycznym: głosem i gestem (stukanie, klaskanie, taktowanie itp.)
Rozwój wrodzonych i nabytych dyspozycji ukierunkowany na słuchowe rozpoznawanie i notowanie struktur muzycznych.
Ćwiczenie pamięci muzycznej i wyobraźni.
Rozwijanie wrażliwości na walory estetyczne utworu i jego poszczególnych elementów, w kontekście estetyki jazzowej.
Kształcenie umiejętności indywidualnego pokonywania problemów słuchowych
Pozytywnie zdany egzamin kwalifikacyjny na I rok studiów
Interwały proste (1) oraz trójdźwięki (+,o,<,>) w postaci zasadniczej i przewrotach oraz septymowe i nonowe.
Czytanie nut głosem oraz realizacja gestem konstrukcji rytmicznych.
Proste 1-głosowe struktury rytmiczne, melodyczne oraz melorytmiczne w formie dyktand (1) zaczerpniętych z literatury jazzowej i muzyki popularnej (cytaty, standardy)
Ćwiczenia słuchowe: pisemne (zapis symboliczny), ustne (odpowiedź) i głosowe (śpiew, recytacja) i gestowe (taktowanie, dyrygowanie, klaskanie, stukanie).
Praca słuchowo-głosowa z materiałem dźwiękowym wykonywanym na fortepianie lub odtwarzanym z CD (na zajęciach).
Praca samodzielna głosem i gestem - z tekstem muzycznym - podczas zajęć oraz w domu (ewentualne konsultacje).
Dyktanda pamięciowe lub zapisywane symultanicznie, także w formie uzupełniania luk i korekty błędów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
W zakresie wiedzy i umiejętności:
- testy i pisemne sprawdziany słuchowe w zakresie wiedzy i umiejętności rozpoznawania struktur muzycznych (próg 51% poprawnych odpowiedzi)
- dyktanda w zakresie umiejętności operowania materiałem muzycznym i pamięcią muzyczną (próg 51% poprawnych odpowiedzi)
- ćwiczenia a vista oceniane na bieżąco
W zakresie umiejętności i kompetencji personalno-społecznych:
- ćwiczenia głosowe i gestowe przygotowane samodzielnie w toku cotygodniowej pracy własnej i prezentowane indywidualnie, zaliczane na ocenę w czasie zajęć i/lub konsultacji, w formie ponumerowanych zestawów (próg zaliczenia zestawu – ocena 3,0)
Egzamin i zaliczenie ze stopniem w formie sprawdzianu-testu słuchowego (próg 51% poprawnych odpowiedzi) oraz prezentacji zadanych ćwiczeń na forum grupy i indywidualnie.
Semestr 1
J. K. Lasocki, Solfeż , cz. I, PWM, Kraków, 1976 i późn.
Standardy jazzowe - Real jazz book "C" Edition : over 500 songs / red. Hal Leonard. -
Milwaukee : Hal Leonard Corporation
J. K. Lasocki, Solfeż, cz. II, PWM, Kraków, 1976 i późn.
J. Ignaszak – Podstawy improwizacji, ILJA 1998
J. Dzielska, Materiały pomocnicze do kształcenia słuchu (1), PWM Kraków, 190 i późn.
J. Harrington, Blues Improviation Complete, Breklee Press/Hal Leonard
J. Dzielska, L. Kaszycki – Podręcznik do kształcenia słuchu, PWM Kraków, 1976 i późn.
Modified by dr hab. Katarzyna Kwiecień-Długosz, prof. UZ (last modification: 21-09-2016 11:08)