SylabUZ

Generate PDF for this page

The basic knowledge of big band - course description

General information
Course name The basic knowledge of big band
Course ID 03.2-WA-JiMEP-PBB-Ć-S14_pNadGenPKXEB
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Kształtowanie umiejętności pracy z dużym zespołem instrumentalnym posiadającym sekcje trąbek, puzonów, saksofonów i rytmiczną. [2] Doskonalenie warsztatu wokalnego w kontekście różnych stylów.  [3] Poznanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce - przeznaczonego na głos solowy (wokal z orkiestrą). [4] Nabycie umiejętności współpracy z orkiestrą.

Prerequisites

Zaliczenie piątego semestru

Scope

Zakres przedmiotu i jego realizacja związana jest z rozwojem umiejętności praktycznych w kontekście współpracy z orkiestrą. Program obejmuje podstawowe problemy wykonawcze dotyczące orkiestr jazzowych:

[1] Interpretacja wykonawcza poszczególnych utworów w kontekście stylu.

[2] Poznanie problemów wykonawczych w zakresie: rytmu, brzmienia, intonacji, biegłości technicznej, stylu, harmonii, formy.

[3] Podstawowe zagadnienia dotyczące pulsacji (swingowania); analiza podziału grup ósemkowych w kontekście stosowania różnych rodzajów swingu jak np. triola lub ósemka z kropką.

[4] Doskonalenie umiejętności improwizacji w oparciu o harmonię poszczególnych utworów, operowanie formą „open” w partiach improwizacyjnych.

Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:

Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Michał Urbaniak, Jerzy Szymaniuk, Christof Griese, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmyer, Lennie Niehaus, Dave Barduhn, J. La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal.

Teaching methods

Praca w dużej grupie – orkiestra

Praca z poszczególnymi sekcjami big bandu

Praca z wokalistami

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na podstawie weryfikacji umiejętności w zakresie:

  • znajomości partii wokalnych (tekst muzyczny i słowny) wszystkich utworów realizowanych podczas zajęć w danym semestrze
  • właściwej realizacji partii wokalnych w aspekcie problemów wykonawczych i stylu
  • uczestnictwa w zajęciach
  • udziału w koncercie lub innych planowanych projektach artystycznych.

Recommended reading

  1. George Wiskirchen: Developmental techniques for the jazz ensemble musicians , Berklee press publication 1961

  2. Discovery jazz collection, 15 selections for developing jazz ensembles/ Hal Leonard Corporation

  3. Kuzmich John jr., Bash Lee, Instrumental jazz instruction, Parker Publishing Company, inc. West Nyack, New York 1984

  4. Sammy Nestico: The professional arranger, Fenwood Music Co., Inc. 1993

  5. Wybrane aranżacje

Further reading

1. Andy Jaffe: Jazz Harmony, Advance Music 1996

2. Olszewski Wojciech, Amerykański system notacji funkcji harmonicznych, cz. 1, „Muzyk” nr 4, Warszawa 1994

3. Olszewski Wojciech, Amerykański system notacji funkcji harmonicznych, cz. 2, „Muzyk” nr 5, Warszawa 1994

4. Viera Joe, Elementy jazzu, PWM, Kraków 1978

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 26-09-2016 21:49)